Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app som klient till webbaserad Yahoo mail

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 14:06

Jag använder Mail som klient till Yahoos mail och det funkar utmärkt att ta emot mail. Problemet är att jag inte har något utgående smtp server så det går inte skick från Mail utan man måste använda den webbaserade lösningen. Har inte lyckats hitta något om SMTP server på yahoo eller nån att fråga. Kan man använda någon fri SMTP server? eller nån som har en yahoo SMTP ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-30 14:11

Du ska helst använda smtp-server från din isp. Alltså inte den smtp som tillhör Yahoo.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-30 14:22

Jag hittadde en lista, vet ej hur aktuell den är.

Bahnhof Bredband - smtp.bahnhofbredband.se
Bostream - mailrelay.bostream.com eller mailrelay.bostream.se.
Bredbandsbolaget - smtp.bredband.net
Comhem - mail1.comhem.se
Internet5 - mailhost.internet5.net
Tele2 - smtpserver.swip.net
Telenor - smtp.telenor.se
Telia - mail1.telia.com eller smtprelay1.telia.com.
UPC/Chello - mail.chello.se

  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 16:46

tack!! Nu funkar det

Ursprungligen av Pascoe:

tack!! Nu funkar det

Skulle du vilja berätta exakt hur du ställt in det?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 14:52

Tror det här räcker ? egentligen bara popserver till yahoo och din ISP´s smtpserver som behövs.

yahoo's egen SMTP fungerar utmärkt hos mig... (smtp.mail.yahoo.com)

Får det inte o funka, har en yahoo.com-adress och telia.

har testat: smtp.mail.yahoo.com, smtprelay1.telia.com, mail1.telia.com. inget funkar.

Apropå det: Om man ansluter till öppna nät lite här och var, hur tar man enklast reda på vilken ISP man för tillfället har?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-14 16:15
Ursprungligen av halsnalle:

Apropå det: Om man ansluter till öppna nät lite här och var, hur tar man enklast reda på vilken ISP man för tillfället har?

Går in på www.whatismyip.com, tar IP-adressen och gör en WHOIS sökning på ripe.net

smtp.mail.yahoo.com
port: 587

Ok, jag är en idiot.
Jag har inte aktiverat POP i Yahoo.

Jag kan inte hur ja än letar hitta var man aktiverar detta. Vill någon beskriva?
Denna förklaring: http://help.yahoo.com/help/se/mail/pop/pop-02.html är helt värdelös eftersom den inte på ngt sätt stämmer överens med hur det ser ut när jag kollar.

1
Bevaka tråden