Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Os X Server + Windows

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Vi jobbar i en PC & Mac miljö här på jobbet och vi skall snart investera i en ny server.

Jag har rekomenderat en XServe G5 med OSX Server på (eftersom jag själv sitter på Mac och älskar OSX & eftersom vi arbetar i en blandad miljö)

men jag har fåt mkt frågor och undrar bla.

Fungerar OSX Server och SPCS Admin 1000 ihop. Jag tror inte SPCS körs på Servern för Då hade det ju klart inte fungerat...

Har läst igenom all info på apple.se men..
Skulle verkligen uppskatta om Ni som har en blandad miljö eller vet något om detta skulle vilja säga lite om hur det fungerar bra/dåligt ....

1000 Tack på förväg / Andy

Enl tillverkarens spec så körs detta program under Windows.

http://www.vismaspcs.se/butik/fakt.asp?dummy=&sida=prod&sku=ADM10&typ=fakt

Några av mina kunder har enbart Macdatorer men behöver ibland köra nätverksversioner av specialprogramvaror som bara finns till Windows. (Typiskt diverse advokatbyråtillämpningar som lönegarantiärenden med mera.)

Det har oftast fungerat alldeles utmärkt att köra det aktuella programmet i Virtual PC och sedan dela ut datat med SMB från en Mac OS X Server.

//Mikael

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-11-15 13:56

Det borde dessutom till och med fungera att installera SPCS 1000 på en Windows maskin och sedan kopiera hela installations mappen inklusive mallar och alla företagsdata till OSX servern.

Klienterna (Windows) installeras t.ex sedan från SPCS/Klient setup/setup.exe från den utdelade SMB sharen.

SPCS arbetar ju inte mot någon "riktig" databas som kräver en servertillämpning utan använder bla dessa jobbiga .DBF filer rakt av.

Jag kan ha fel dock

MVH
/* fumidus */

1
Bevaka tråden