Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ger dubletter vid importering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-16 11:39

Rensade lite i datorn och importerade låtarna igen...som vanligt (för det händer nästan alltid när man importerar nya låtar) så resulterade det i dubletter av väldigt många låtar!
I dom flesta fallen rör det sig bara om just dubletter, i endel fall rör det sig om triletter (eller vad man kallar det för...)

Extremt irriterande att sitta halva kvällen och radera dubletter. Någon som vet hur man kan bli kvitt detta? Grejjen är ju att filerna som jag importerar (vad jag vet) inte är dubletter, utan dom blir det först när dom hamnar i iTunes.

• Oregistrerad
  • 2005-11-16 12:12

Har du rutan "Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket" under Avancerat ikryssad?

Personligen importerar jag aldrig musik till iTunes, utan använder Lägg till i biblioteket. Vet inte vad det blir för direkt skillnad, men har aldrig råkat ut för dubletter eller dylikt.

• Oregistrerad
  • 2005-11-16 12:57

Har du kastat dina biblioteksfiler (finns här /user/music/iTunes/iTunes library) innan du importerar? Kasta både .itl och .xml filerna. Starta iTunes, biblioteket är tom då och sen importera. När du importerar låtar som redan är registrerade i biblioteksfilen skapas dubbletter osv. iTunes skapar nya (och tomma) bibliotekfiler automatiskt om den inte hittar nån under ovannämnd katalog.

Det funkar på samma sätt i Windows men då är det en annan väg till "iTunes library" filerna. Tror att det brukar vara under My Music.

Du kan använda "add to library" eller bara dra den mappen där du har din musik till iTunes.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-16 12:48

Använder "Add to Library...", tror det är ända sättet att lägga till musik?
"Import" tror jag är för playlists...bara gissning, verkar så då man inte verkar kunna lägga till musik på det viset iaf.

1
Bevaka tråden