- stoffe_99mac
- Medlem ●
- Göteborg
fan jag beställde min 17" inatt men har inte fått någon betalningsbekräftelse än! Kom igen nu apple.
Har haft en IBM ThinkPad T40 med Pentium M 1.5ghz nu i tre år och det ska bli riktigt skönt att byta eftersom jag ändå bara jobbar grafiskt med datorn. Är ändå lite orolig att jag ska bli besviken på prestandan eftersom det är den jag är mest trött på med den nuvarande. Men vi får se...
sådärja, då har jag presic beställt min första mac! ...PB 15, 512, 7200RPM, Airport Express, Aiino Macskin, 2 GB Ram kingston från butik.it...
fan va gött!
(Någon mer som valt att betala via bankgiro.... får man ett mejl med betalinfo?)
sådärja, då har jag presic beställt min första mac! ...PB 15, 512, 7200RPM, Airport Express, Aiino Macskin, 2 GB Ram kingston från butik.it...
fan va gött!
(Någon mer som valt att betala via bankgiro.... får man ett mejl med betalinfo?)
Japp, du ska få en prelinimär beställningsbekräftelse per mail med där det står hur du betalar.
Har ni som fått era 15" Powerbooks samma problem med den nya skärmen som många andra, nämligen att de har horizontella streck på sig?
En tråd om det på MacRumors: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=158751
Nej, men däremot låter min nya 7200 varvs 100 Gb som en liten spatig faxmaskin emellanåt. Någon som har/hört något liknande. Det tycks vara främst efter uppstart, sedan när när disken ej är i bruk, lugnar det förstås ned sig.
Min status: on hold; aircraft/truck failure
*suck*
drygt..!
Din sprillans PB kanske ligger på botten av något hav i ett krashat flygplan... kanske lika bra med tanke på skärmen.
(Väntar på att min ska skickas...)
Det här börjar bli pinsamt. Nu kan jag inte ens kolla statusen på Kuehne & Nagels sida. Den svarar med error 500.
Jag har inte lyckats få tag på dem via telefon heller. Ska det vara så här?
Nix, det ska det inte. Ring 020-1209971 (apple store) och snacka med dem.
min 7200 hörs i princip inte alls. har jag helt tyst omkring mig kan man höra ett tyst sus/knarr, och vid extremt skrivande/läsande lite högre, men annars är den tyst som en mus. lätt värt det för att få en snabb disk. skulle utan tvekan rekommendera att slänga i en 7200
Mina största fruktan är ju ryktena om nya Intel-Powerbooks redan i Januari. Därför jag fegar litet.
http://www.engadget.com/entry/1234000587067750/
Även om kanske inte januari är sanningen så är det ju fruktansvärt om de skulle komma även i februari
5400rpm-disken låter. Jag ska byta ut den, är inte nöjd med den.
Beställde min 15" med standard-disken för jag tyckte de var dyra på de andra.
Nu när jag byter så kommer det troligen kosta ungefär detsamma som Apple skulle haft för en 7200rpm-100gigs disk, men jag får istället den här 80gigaren över och kan köra den externt.
Känns som en bra utdelning för jobbet att sätta in disken själv (fast även eftersom jag tycker det är skoj att kolla hur andras grejer är konstruerade )
Har 2 lösa 2.5"are sen innan, väldigt smidigt att ha med, eftersom de inte behöver mer ström än de får via Firewire. Inget laddsladdstrassel.
5400rpm-disken låter. Jag ska byta ut den, är inte nöjd med den.
Beställde min 15" med standard-disken för jag tyckte de var dyra på de andra.
Nu när jag byter så kommer det troligen kosta ungefär detsamma som Apple skulle haft för en 7200rpm-100gigs disk, men jag får istället den här 80gigaren över och kan köra den externt.
Känns som en bra utdelning för jobbet att sätta in disken själv (fast även eftersom jag tycker det är skoj att kolla hur andras grejer är konstruerade )
Har 2 lösa 2.5"are sen innan, väldigt smidigt att ha med, eftersom de inte behöver mer ström än de får via Firewire. Inget laddsladdstrassel.
Du menar alltså att 5400rpm-disken låter mer än 7200rpm-disken?