Jag kör mestadels med Safari för det är den utan tvekan mest visuellt njutbara och funtionella webbläsaren på Mac. Men ibland känns den alldeles för slö när den samlat på sig en massa history/cookies/cache osv. Känns inte som det hjälper så mycket och länge efter att man rensat den heller. Så då blir det att man hoppar in i Firefox för att det går snabbare att connecta till sidorna där och den ritar upp snabbare.
Det enda jag egentligen stör mig på med Firefox på Mac är att den är så "o-Macig" (oMac ny benämning för det kanske?! ;).
Då menar jag främst utseendet på radiobuttons, checkboxar och pulldowns. De ser rent för j-vliga ut, nästan värre än den gråa Windows-98-looken ju! Varför kan de inte använda Aqua-looken precis som Safari och Opera?
Laddar man ner nya skins så är det fortfarande samma fula design på radio, check och pulldowns.
I Windows-versionen av Firefox använder den Windows-XP-looken och det är helt ok snyggt för att vara på Windows, känns mer integrerat i systemet liksom.
Någon som vet nån plugin till Firefox som fixar detta?!
Jag anser nästan att det är en designbugg för att det avviker så från det generella utseendet i OS X.
Är det bara jag som stör mig ofantligt på detta?