Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det värt att uppgradera från v.X till 2004?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-16 23:02

Jag försöker besluta mig för om jag ska uppgradera mitt Office v.X till 2004? Vad säger ni som har gjort det? Var det värt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 08:28

Enligt mig, ja. Nästan alla buggar och problem som fanns med X är så gott som bortblåsta... och de var enligt mig en hel del.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 08:46

Absolut uppdatera, det är ett mycket bättre stöd för Mac i 2004, dock fortfarande med samma idiotiska frånvaro av snabbkomandon i Office. Dety går inte ens att infoga en sidbrytning utan att gå in i listen )=

Men dom har nu även lagt med den eminienta programmet OneNote som en funktion direkt i Word

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 09:55

En ganska väsentlig skillnad är att 2004 kan hantera långa filnamn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 09:58
Ursprungligen av Tangen:

Det går inte ens att infoga en sidbrytning utan att gå in i listen )= /Tangen

Men Shift+Enter då? Funkar bra hos mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 10:09

kommando shift enter funkade

/Tangen

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-17 10:29

Tack! Det blir 2004.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 11:58
Ursprungligen av Tangen:

kommando shift enter funkade

/Tangen

Här ger Shift+Enter(numeriska tangentbordet, symbol vinkel med tak) Sidbrytning.
Kommando(kringla) + Enter ger Avsnittsbrytning.
Kommando+Shift+Retur(pil neråt-vinklad vänster) ger Spaltbrytning.

Dom här kortkommandona har varit samma sen Word/Mac version 2 eller nåt.

Kolla och ändra kortkommandon under Verktyg > Anpassa > Anpassa Tangentbord. Men tyvärr så stämmer det inte alltid helt. Dom kallar Enter för Retur ibland.

• Oregistrerad
  • 2005-11-17 10:29

Jag uppgraderade på min ena dator, men inte på den andra. EndNote 7.0 fungerar nämligen bra ihop med Word X, men inte ihop med Word 2004. Om det inte vore för denna begränsning (som i strikt mening inte har med Office att göra) så skulle jag förstås uppgradera på bägge. Det märks stor skillnad när man växlar mellan gamla och nya versionerna (till den nyas fördel).

Du får ta och uppdatera endnote också till version 9 så fungerar det med Word 2004.
http://www.endnote.com/enmac.asp

1
Bevaka tråden