Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 1.5 skarp!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-17 22:12

Rubriken säger allt.

/PO

Inte från mozilla.org i alla fall.

  • Medlem
  • 2005-11-17 22:15

Uppdatering inifrån programmet! Gäller i varje fall engelsk version.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-17 23:11

Och hur gör man det?

Ursprungligen av bossep:

Och hur gör man det?

Firefox - inställningar - avancerat - uppdatera

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-17 23:37
Ursprungligen av poken:

Rubriken säger allt.

/PO

Nej, det är "bara" RC3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 00:08

Verkar vara en säkerhetsuppdatering. Se bild nedan. Skönt att fler och fler program använder sig av halvautomatisk uppdatering. Har Apple några API:er för detta? Firefox sätt känns lite ryckigt och omaccigt.

Var ser man exakt vilken version man har?

Hur ser man vilken RC man kör, det står ju bara "Version 1.5"?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-11-18 01:05
Ursprungligen av Kristian B:

Hur ser man vilken RC man kör, det står ju bara "Version 1.5"?

Det ser man så vitt jag vet inte, tyvärr. Men en RC är å andra sidan inte särskilt olika vilken nightly som helst...

(Hej förresten, det var jag som beklagade mig över att jag fick ont i nacken av att prata med långa människor, om du minns )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 09:34

Visst var det RC3 som kom. Kolla nedan vad som är nytt.

What's New in Firefox 1.5 RC 3:
Automated update to streamline product upgrades. Notification of an update is more prominent, and updates to Firefox may now be half a megabyte or smaller. Updating extensions has also improved.
Faster browser navigation with improvements to back and forward button performance.
Drag and drop reordering for browser tabs.
Improvements to popup blocking.
Clear Private Data feature provides an easy way to quickly remove personal data through a menu item or keyboard shortcut.
Answers.com is added to the search engine list.
Improvements to product usability including descriptive error pages, redesigned options menu, RSS discovery, and "Safe Mode" experience.
Better accessibility including support for DHTML accessibility and assistive technologies such as the Window-Eyes 5.5 beta screen reader for Microsoft Windows. Screen readers read aloud all available information in applications and documents or show the information on a Braille display, enabling blind and visually impaired users to use equivalent software functionality as their sighted peers.
Report a broken Web site wizard to report Web sites that are not working in Firefox.
Better support for Mac OS X (10.2 and greater) including profile migration from Safari and Mac Internet Explorer.
New support for Web Standards including SVG, CSS 2 and CSS 3, and JavaScript 1.6.
Many security enhancements.
List of notable bug fixes since Firefox 1.5 Beta 2

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 13:46

Någon som har någon idé om den otroligt fula inställningspanelen i nya firefox? Ska den vara så elle rär det en bugg? Känns som om man gått tio år tillbaka i design... Likaså den konstiga dropdownlisten som ligger i slutet av adressfältet. Konstiga sakare. Vet dock inte om detta är buggar som borde rapporteras elöler om det är tänkt att se ut så.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-18 22:17

Svensk version inte nytt. Version 1.0.6

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 22:39
Ursprungligen av bossep:

Svensk version inte nytt. Version 1.0.6

svensk 1.0.7 har jag kört ett par veckor. ganska irrelevant iofs. vet inte om det skiljer så mycket versionerna emellan.

Nu finns 1.5 i skarp version.

http://www.mozilla.com/

1
Bevaka tråden