Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie rapporterar trasig projektfil

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha redigerat en film ca 30 min lång märker jag att toningarna inte längre kommer synkat med tidslinjen. Papperskorgen innehöll ca 2 Gb och det var ca 5Gb kvar av diskutrymmet. Får kalla fötter och stänger utan att spara. (hade sparat tidigare när allt såg bra ut).
Öppnar filmen igen men får då meddelandet att "Projektfilen är inte läsbar".
Någon som känner igen felet? Finns något sätt att rädda nedlagt arbete?
Bertil

Det låter inte bra och jag tror du är illa ute.
Du har dock kvar allt arbete i projektmappen. (välj "visa paketets innehåll") så hittar du alla filer. men är projektfilen korrupt så får du sortera dem för hand. Övergångar och sånt brukar inte gå att fixa, man få göra om dem... tyvärr!

Låter obra. Risken är att du inte får igpng projektet igen. Prova att öppna "paketet" (höger-/ctrl-klicka) och kopiera filerna till ett nytt projekt. Då behöver du åtminstone inte börja om från början...

Kanske att någon annan har bättre tips? Har inte tåkat ut för detta sedan iLife 04 och kunde då dra ut en del filer till ett nytt projekt och därefter göra om alla övergångar. iLife 05 kanske fungerar annorlunda.

Jag lyckades rädda projektfilen till 99%!
Öppnade filen med Word, hittade 3 st klipp med negativa antalsuppgifter, klippte bort alla rader som hörde ihop med dessa klipp och sparade.
Tog fram Info för filen och såg till att iMovie startades när man klickade på filen och sen kom jag igång!
De borttagna klippen fick jag lägga in igen förstås.

Ursprungligen av Bertil Eriksson:

Jag lyckades rädda projektfilen till 99%!
Öppnade filen med Word, hittade 3 st klipp med negativa antalsuppgifter, klippte bort alla rader som hörde ihop med dessa klipp och sparade.
Tog fram Info för filen och såg till att iMovie startades när man klickade på filen och sen kom jag igång!
De borttagna klippen fick jag lägga in igen förstås.

Oh, imponerande!

1
Bevaka tråden