Hejsan 99mac'are!
Hade helt missat den här möjligheten att presentera sig själv, men nu kommer det!
Mitt namn är Johannes, jag är 21 år gammal och bor för närvarande i Karlstad. Har varit intresserad av mac sedan drygt ett år då jag fick klämma och känna på en väns iMac globe 17", en mycket trevlig bekantskap (både datorn och vännen). Sedan dess har jag läst massor om mac, och har förhoppningsvis tillgodogjort mig en del av informationen iaf. Ekonomin har varit dålig, så det är inte förrens nu jag ser ut att kanske ha råd med en mac, letar därför febrilt efter en hyffsad PM samtidigt som jag försöker sälja PC'n, något som är svårare än det låter.
Vad sysslar jag med annars då? Jo, fram till för några veckor sedan studerade jag Kinesiska på GU, och planerna för den närmsta framtiden är att försöka skaffa sig en lärlings/praktikplats på en reklambyrå el. liknande, för att få en inblick i hur det jobbet fungerar (och se om det är något för mig) för att sedan utbilda sig till grafisk formgivare av något slag.
Fritiden delas annars lika mellan flickvän, böcker, musik och att hälsa på vänner utan förvarning. Som forummedlem är jag helt klart den läsande typen, antal skrivna/lästa brukar få skrivas med negativa tiopotenser - blyghet eller blygsamhet, jag har ingen aning.
Eftersom jag har en livstid av windowsanvändande att tvätta ur skallen så kommer jag kanske ställa en del frågor när macen väl hittat hem, men ni verkar vara vänliga och nybörjartoleranta (dessutom brukar jag vara bra på att söka), så det blir nog inga problem.
Tack för mig och sköt hälsan!