Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtands headset till Skype

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 19:43

Jag HAR kollat runt en del här på forumet men inte hittat riktigt det jag sökt.
Min fråga är om det finns någon genväg förbi alla ljudinställningar när man ska använda blåtands headset. sony ericsson.
Måste man ställa in allt innan man kan snacka? Måste ju ställa in det i skype okcså och så fort man stänger av headsetet kommer det upp massa rutom att datorn inte hittar det. väldigt störigt.
Någon som har något tips? hade varit evigt tacksam eftersom jag är en flitig skype användare.

Kan passa på att fråga också kanske...
jag ska flytta till australien om 2 månader och undrar om jag borde skaffa svenska nummer eller ett australienskt? vad tror ni? kommer ringa mer till andra australienare än till sverige.

Väldigt tacksam för svar!

Ursprungligen av hamp:

Jag HAR kollat runt en del här på forumet men inte hittat riktigt det jag sökt.
Min fråga är om det finns någon genväg förbi alla ljudinställningar när man ska använda blåtands headset. sony ericsson.
Måste man ställa in allt innan man kan snacka? Måste ju ställa in det i skype okcså och så fort man stänger av headsetet kommer det upp massa rutom att datorn inte hittar det. väldigt störigt.
Någon som har något tips? hade varit evigt tacksam eftersom jag är en flitig skype användare.

Kan passa på att fråga också kanske...
jag ska flytta till australien om 2 månader och undrar om jag borde skaffa svenska nummer eller ett australienskt? vad tror ni? kommer ringa mer till andra australienare än till sverige.

Väldigt tacksam för svar!

Jag höll på att strula med det där också för ett år sen typ, men hittade ingen lösning. Jo, jag skaffade ip-telefoni. Så nu ringer jag via internet i "vanlig" telefon - väldigt skönt faktiskt. Angående australien: Varför inte skaffa ett svenskt nummer och en ip-dosa som du kopplar in på bredbandet var du än är i världen så ringer du gratis till Sverige. Och så ett australiensiskt nummer för det landet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 19:08
Ursprungligen av Stefan Swales:

Jag höll på att strula med det där också för ett år sen typ, men hittade ingen lösning. Jo, jag skaffade ip-telefoni. Så nu ringer jag via internet i "vanlig" telefon - väldigt skönt faktiskt. Angående australien: Varför inte skaffa ett svenskt nummer och en ip-dosa som du kopplar in på bredbandet var du än är i världen så ringer du gratis till Sverige. Och så ett australiensiskt nummer för det landet.

vad var det för ip-dosa? har sett att det finns ip telefoner som man ansluter, men hur funkar det? kopplar man skype till vanliga tele jacket då? då har man ju ändå ett fast abonnemang..?

Ursprungligen av hamp:

vad var det för ip-dosa? har sett att det finns ip telefoner som man ansluter, men hur funkar det? kopplar man skype till vanliga tele jacket då? då har man ju ändå ett fast abonnemang..?

Nej man kopplar sin vanliga telefon till bredbandet med t.ex. en sån här: http://www.rixtelecom.se/best_s2.php?type=privat&kmp=18 Inget Skype och inget Telia. Men visst måste man ha ett abonnemang, men det är ju billigare än ett "vanligt" abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-29 11:11
Ursprungligen av hamp:

Kan passa på att fråga också kanske...
jag ska flytta till australien om 2 månader och undrar om jag borde skaffa svenska nummer eller ett australienskt? vad tror ni? kommer ringa mer till andra australienare än till sverige.

Det intressanta är inte vem du kommer att ringa, utan vem som kommer ringa dig. Har du familj och vänner kvar i Sverige så skulle jag nog föreslå ett svenskt nummer. Australiensarna kommer säkert kunna nå dig endå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 17:40

men grejen är att det funkar suveränt efter att man kopplat och ställt in allt som man ska. Grymt jobbigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-30 20:29

Om du struntar i systeminställningar och i stället bara ställer in headsetet i Skype då borde du inte få varningar om att ljudenheten saknas när du sedan stänger av headsetet.

1
Bevaka tråden