Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första glimten av QuarkXPress 6

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Första glimten av QuarkXPress 6

Quark Inc. har under dagen släppt en pressrelease med en kort redogörelse om några nyheter i kommande QuarkXPress 6. En Mac OS X version av QuarkXpress har sedan länge varit eftertraktad i design- och layoutbranschen, men Quark Inc. kan fortfarande inte avslöja när programmet kommer att släppas. Företaget vill heller inte redogöra för hur prissättningen kommer att se ut.

QuarkXPress 6 kommer att släppas för både Mac OS X och Windows XP. Ett nytt gemensamt användargränssnitt har utvecklats för de båda plattformarna.

Quark har enligt uppgift organiserat om några menyer, samt lagt till användbara snabbkommandon för att förenkla och snabba upp layoutarbetet.

Nya QuarkXPress 6 har försetts med en kraftfullare funktioner för att ångra utförda åtgärder.

Nytt i QuarkXPress 6 är också möjligheten att förhandsgranska bilder i verklig-upplösning, allt för att användaren ska få full kontroll över förstoringen och positionsringen av bilder.

Vidare hävdar Quark Inc. att de under de kommande veckorna, på sin hemsida kommer presentera nyheter i kommande QuarkXPress 6.

Pressreleasen från Quark Inc. finns här:
http://www.quark.com/about/presscenter/prview.jsp?idx=318

Tråkigt bara att servern är nere...

Page error: Could not establish connection with database.
Error: 200
About Quark > Press Center > Press Releases

Pressmeddelande

Deras webbserver kör nog Quark-software...

[ 18. februari 2003, 19:12: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Kanske det, kanske inte.
Jag läste den alldeles nyss.

Hoppas att de väljer att släppa Q6 samtidigt för Mac och Win eller ännu bättre lite tidigare för Mac. Så det inte släpps några månader tidigare för Windows.

Det släpps säkert samtidigt för XP och OS X. (min gissning :rolleyes: )

Jag tror att Xpress 6.0 släpps den 16 juni. Vad tror ni? den som gissar rätt vinner.... Tomb Raider: The Last Revelation.

Om jag gissar närmast får jag behålla spelet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-19 15:33

LIte coolt att de väljer att behålla gränssnittet typ exakt som det är idag tycker jag. Det är nog smart att inte försöka göra ett nytt Indesign. Själv kommer jag kanske att använda båda programmen parallellt även i framtiden - Quark för snabba, stora rutinproduktioner (som tidningar) och Indesign för enstaka mer grafikintensiva trycksaker.

Varför lägger de inte ut ett skärmklipp i skala 1:1?

Vad är det vi inte får se?

• Oregistrerad
  • 2003-02-19 16:18
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias A:

Jag tror att Xpress 6.0 släpps den 16 juni. Vad tror ni? den som gissar rätt vinner.... Tomb Raider: The Last Revelation.

Om jag gissar närmast får jag behålla spelet.

Jag tror starkt på sjätte juni. Du får gärna ge spelet till någon annan om jag vinner

Då tycker jag vi kan komma överens om att jag får spelet

• Oregistrerad
  • 2003-02-19 17:34

Lite orolig blir man..... Quark säger att de i princip kodat om programmet från början, med tanke på att de alltid betatestat i ca 14 månader på tidigare versioner (fast de LOVAT tidigare), då är min gissning att final release blir mars 2004.... Jag vinner spelet, men jag vill inte ha det då, för vid den tiden har Laura blivit för gammal

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 20:09

Mer bilder här.
Ser bra ut, lite trist ut att alla knappar är så pixlade.

[ 24. februari 2003, 20:10: Meddelandet ändrat av: acke ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 23:25

Vad kan Cascading Menu vara?

Andra bilden i vänsterspalten.

• Medlem
  • 2003-02-25 01:16
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:
Vad kan Cascading Menu vara?

Verkar ha med web att göra.

Från vad jag kan utläsa ser det väldigt bra ut. Undrar om det är segt...

Jag kör en version av prereleasen, den tuggar på bra, nästan inga buggar än så länge, känns nästan färdig, men transparens hittar jag inte, den är väl utlovad?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-03 14:23

Think secret har massor med bilder här.

1
Bevaka tråden