Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

har jag förstört min skrivare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Canon bläckstråleskrivare i865 som jag varit väldigt nöjd med. För att inte slanta upp för mycket så köpte jag en laddning bläck på inkclub och nu ser utskrifterna förjävliga ut. Finns det någon risk att man förstör sin skrivare om man använder piratbläck eller blir allt bra bara jag köper en laddning orginalpatroner?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 10:18

Det hände mig också. För mig gick det att få ordning på det genom att städa lite i skrivaten och köra med originalpatroner ett tag. Har dock för mig att det tog ganska många utskrifter innan det blev ordning och reda igen.

HP OfficeJet G95 är lika pjåskig. Piratpatroner eller återfyllning ger samma miserabla resultat. Jag har provat båda varianterna. Utskrifterna påminde om basksmälleexpert Napoleon Lindemans mossblåa och himmelsgula färgskala. Med originalpatroner återställs ordningen direkt.

Hade en Canon 450 som jag skulle snåla och köra Clas Ohlsons piratbläck i. Eftersom skrivaren kostade så lite brydde jag mig aldrig om att försöka få igång den igen utan kastade den och köpte en Canon Pixma 5000. I den kör jag bara med originalpatroner!

1
Bevaka tråden