Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skulle vilja får Growl att fungera med Irssi (via terminalen). http://growl.info/documentation/irssi.php Någon som kan förklara hur man konfiguerar Irssi?
Letade runt i FinkCommander där jag installerade Irssi, men jag hittade inget alternativ där jag kunde lägga till den där texten.
Använd darwinports installationen istället. Eller cvs versionen.
för att installera från dp med perl (och ssl) så skriver du 'sudo port install irssi +perl +ssl'.
Installera Mac::Growl. Flytta growl.pl scriptet till ~./irssi/scripts/autorun
Av någon anledning startar Terminalen "irssi" automatiskt när det öppnas, så jag kan inte skriva kommandon.
Laddade ner "widget term" som verkar funka likadant. Får dock detta errormeddelande :/
c-a5fa72d5:/opt/local/bin joppe$ sudo port install irssi +ssl +perl
---> Fetching libiconv
---> Attempting to fetch libiconv-1.10.tar.gz from ftp://ftp.gnu.org/gnu/libiconv
---> Verifying checksum(s) for libiconv
---> Extracting libiconv
---> Configuring libiconv
Error: Target com.apple.configure returned: configure failure: shell command "cd "/opt/local/var/db/dports/build/file._opt_local_var_db_dports_sources_rsync.rsync.opendarwin.org_dpupdate_dports_textproc_libiconv/work/libiconv-1.10" && ./configure --prefix=/opt/local --enable-static --mandir=/opt/local/share/man" returned error 77
Command output: checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... no
checking for mawk... no
checking for nawk... no
checking for awk... awk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking whether make sets $(MAKE)... (cached) yes
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output file name... configure: error: C compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.
Error: The following dependencies failed to build: glib2 gettext libiconv pkgconfig
Ursprungligen av 0la:
Använd darwinports installationen istället. Eller cvs versionen.
för att installera från dp med perl (och ssl) så skriver du 'sudo port install irssi +perl +ssl'.
Installera Mac::Growl. Flytta growl.pl scriptet till ~./irssi/scripts/autorun