Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Front Row 1.0.1 släppt.

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 00:28

What's new in this version:
The Front Row Update delivers overall improved reliability and compatibility for browsing music, photos, and videos on your iMac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 16:11

Lagom upphetsande uppdatering. Vad som däremot är intressant är att Installer.app bara kräver att man loggar ut och in igen. Inte starta om. Antar att vi kommer att se det i fler uppdateringar. Alla Uptime-junkies borde gilla detta. Inga bilder på det men det borde väl komma upp snart.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-18 18:23

När kommer stöd för avi-filmer (divx, xvid) i front row?

• Medlem
  • Lerum
  • 2005-11-18 18:38
Ursprungligen av obo:

När kommer stöd för avi-filmer (divx, xvid) i front row?

frågan e om det kommer men om man installerar divx codecen från divx.com och ac3 audio så funkar det i frontrow

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-18 18:49
Ursprungligen av beovox:

frågan e om det kommer men om man installerar divx codecen från divx.com och ac3 audio så funkar det i frontrow

Det står ju på deras hemsida:
"DivX 5 does not support Mac OS X 10.4 or QuickTime 7. We are working with Apple to resolve several compatibility issues"

Funkar det ändå?

• Medlem
  • Lerum
  • 2005-11-18 18:55
Ursprungligen av obo:

Det står ju på deras hemsida:
"DivX 5 does not support Mac OS X 10.4 or QuickTime 7. We are working with Apple to resolve several compatibility issues"

Funkar det ändå?

jag antar det eftersom det funka för mig. fast jag har en massa codecs från olika ställen så det kanske inte e den som gör att det funkar ska kolla upp vilka jag har. eftersom det står så så kan det vara ett annat plugin.

• Oregistrerad
  • 2005-11-23 13:10

Här finns uppdateringen, vilket egentligen är hela programmet.
http://www.macupdate.com/info.php/id/19939

Det har även dykt upp ett program som heter Front Row Enabler som gör att man kan installera uppdateringen på andra macar än nya iMac.
http://www.macupdate.com/info.php/id/19947

Off topic:
Det finns en Beta-version av Divx Fusion som funkar bra i Tiger, jag har inte haft några problem än så länge..
Direktlänk:
http://download.divx.com/labs/DivXFusionBeta2.dmg

Senast redigerat 2005-11-23 14:06
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-11-23 13:54

Fungerar perfa, så när som på bildvisningen. Kan det vara så att den kräver iPhoto 5? (som jag inte har)

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 15:22

Installerade den där filen MacWorld hänvisar till på min G5a. Men hur startar man? Såg något om äpple+esc men det funkar inte. Kan det vara att det är en uppdatering?

• Medlem
  • Lund
  • 2005-12-02 15:27
  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 15:38
Ursprungligen av what:

Kanon. Tack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 16:06

Tror inte 99mac's beslut om piratade program har ändrats. Föreslår att du tar bort länkarna innan någon av hövdingarna ser det.

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 17:08
Ursprungligen av acke:

Tror inte 99mac's beslut om piratade program har ändrats. Föreslår att du tar bort länkarna innan någon av hövdingarna ser det.

Fast det handlar ju inte om piratade program. Apple låter vem som helst ladda hem Front Row från Apple.com.

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 18:05
Ursprungligen av acke:

Nu förstår jag inte vad du menar??

• Medlem
  • Lund
  • 2005-12-02 16:10

Pirat program är det inte men däremot ett hack av det via de programen som är länkade.

http://www.idg.se/ArticlePages/200512/02/20051202135955_MW/20051202135955_MW.dbp.asp

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 17:38

Programmet man kan ladda ned är en uppdatering. Hade programmet varit "för alla" hade det varit till salu eller så hade det fungerat att installera på alla maccar.

Inte menat som gnäll mer som ett försök att undvika mer "bråk" på 99mac.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-02 18:59
Ursprungligen av acke:

Programmet man kan ladda ned är en uppdatering. Hade programmet varit "för alla" hade det varit till salu eller så hade det fungerat att installera på alla maccar.

Är väl inte mer konstigt egentligen än att folk installerar OS X m.h.a XPostFacto ?

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 18:59
Ursprungligen av acke:

Det är hela programmet man laddar ner, fast Apple har skrivit uppdatering på sin nerladdningssida.

Så att ladda hem Front Row från Apple.com borde inte vara olagligt.
Installera program med hjälpa av Pacifier borde inte vara olagligt.
Att lura sin egna dator att inte kolla om den är en iMac G5, lite mer i gråzonen, men är det emot 99Macs regler?

• Medlem
  • Öland
  • 2005-12-02 19:03

har nu fixat FroontRo på min PB, min fråga är nu kan man med hjälp av en vanlig IR-mottagare som finns att köpa på tex ClasOhlson samt en Apple Remote få det att funka som på iMacen?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-02 21:03
Ursprungligen av Filip:

har nu fixat FroontRo på min PB, min fråga är nu kan man med hjälp av en vanlig IR-mottagare som finns att köpa på tex ClasOhlson samt en Apple Remote få det att funka som på iMacen?

Det fungerar i alla fall inte (tyvärr) med Universal Dock och Apple Remote på min iMac G4...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 19:11

Vi vet alla vad jag menar. Men jag varken vill eller orkar köra något privat krig eller lyssna på något hårklyveri. Tack för mig i den här tråden.

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 19:18
Ursprungligen av acke:

Vi vet alla vad jag menar. Men jag varken vill eller orkar köra något privat krig eller lyssna på något hårklyveri. Tack för mig i den här tråden.

Jag hade hållt med dig om det handlat om att dra hem front row från någon skum pirathamn. Men nu handlar det om en program som Apple och Macupdate.com erbjuder för gratis nerladdning. Det handlar inte om hårklyveri. Olagligt får man inte disskutera. Lagligt antar jag man får disskutera?

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 19:18
Ursprungligen av acke:

Ta det lungt. Jag tror du missuppfattat det hela. Jag läste artikeln på MacWorld "Front Row gratis för alla Macar ". Att det inte supportas av Apple om det inte är iMac är det enda.

• Medlem
  • Örebro
  • 2005-12-02 22:34

En idé bara!
Kan man inte ordna så att man kan styra FrontRow med hjälp av Salling Klicker?

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 23:23
Ursprungligen av MigueI:

En idé bara!
Kan man inte ordna så att man kan styra FrontRow med hjälp av Salling Klicker?

http://www.salling.com/Clicker/mac/scripts.html

Någon som vet vart själva programmet lägger sig i datorn...?

Söker man efter det så hittar den ju inget som heter front row.

Går det enbart att starta med cmd+esc ?

Går det inte få en ikon som man kan lägga i docken, och sedan starta det därifrån...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-08 08:58

Den ligger i /System/Library/CoreServices mappen
Du kan ändra tangentbordskombination för Front Row i Systeminställningar - Tangentbord & Mus - Shortcuts

• Oregistrerad
  • 2005-12-12 09:25

Universal Dock + Apple Remote + Front Row

Hej! Någon som vet om det går att styra Front Row med Apple Remote och en Universal Dock på en annan Mac än på nya iMac G5 (tex: på en iBook/eMac/PowerBook)?

Skönt att jag väntade, nu slipper man köra ful-hacken som florerade tidigare.

• Avstängd
  • International user
  • 2005-12-12 10:09
Ursprungligen av ill_chrill:

Skönt att jag väntade, nu slipper man köra ful-hacken som florerade tidigare.

Som jag förstod då är det ju samma "fulhack" som någon bara har gjort en installerare till?

Bevaka tråden