Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suitcase problem... Fler instanser av samma typsnitt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag troode jag var en gud på detta med typsnitt i OS X.
Men nu har jag fått problem som jag inte fattar vad jag ska göra åt.

Jag kör 10.4.3 med Suitcase 11.0.4.223 (senaste).
Jag har rensat datorn på typsnitt alla utom system typsnitten har fått stryka på foten och blivit ersatta av typsnitt från Adobe Font Folio 9.
Har lagt till 8 typsnitt än så länge.
Kör Indesign och Photoshop, CS paketet.

Programmen klagar på att det finns flera instanser av typnitten installerade i Suitcase.
Jag kan gå i god för och kapa min högra lilltå på så INTE är fallet.
Det finns bara en av Arial, Times New Roman etc etc.

Jag har kört Font Doctor samt Hantera dubletter i Suitcase, dessa har sagt att allt är grönt.

Så jag raderade allt vad Suitcase hette i datorn och började om från början med Suitcase men detta hjälpte inte.

Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 09:29

Töm alla ATS-relaterade cacher med Font Finagler plus ev. inställningar för Suitcase. Kommer garanterat rätta till problemen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-03 15:31

Suitcase ska du inte behöva använda om du inte har massor massor med typsnitt. Systemets egna fontmapp fungerar strålande tillsammans med typsnittsboken. Jag slopade suitcase.

Hmmm är det så alltså... får väl ge font boken en chans till någongång för nu fungerar Suitcase som det ska efter cache tömning och omgörning av alla typsnitt.

Jag testade Fontbook medan vi väntade på en uppdatering till Suitcase i nåt systemskifte. Tyvärr bommade jag att klicka i nånstans att typsnitt skulle kopieras istället för att flyttas när de aktiverades. Jag har fortfarande inte återhämtat mig helt efter det kaoset. Jag som hade så fin ordning på alla fonterna innan :/.

  • Medlem
  • 2005-12-03 23:41

Var hittar man programmet "Font Finagler plus"

//Freez

Jag har precis fått min iMac G5 20", och har bestämt mig för att INTE installera Suitcase. jag har jätteproblem med det på mina andra burkar. Det största problemet är att hela skiten blir jättesegt, och att det vägrar stängas av när jag släcker ner.
Än så länge funkar systemets fontbook alldeles utmärkt.

Jag har också bytt till FontBook trots mina farhågor fungerar det riktigt bra.
Jag saknar inte ens Autoaktiveringen.

1
Bevaka tråden