Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför blir det kyrilliska vokaler?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-12-05 02:00

Plötsligt vägrade maskinen skriva å, ä och ö när jag tittade på vissa websidor - men bara i Safari. och i Mail. Jag har micklat mej trött i alla typsnittsinställningar, som förresten tycks mej sanslösare för varje nytt OS.
F.ö har nu i kväll det slutat att gå att skriva snabel-a, det blir varumärke ™ i stället... Jag ger upp o söker hjälp innan macen helt övergår till mongoliska. En hint, nån..?

• Medlem
  • Örebro
  • 2005-12-05 02:08

Problem 2 är lätt, det kom jag på själv när jag sansade mej. Bara en tangentbordslayoutgrej jag gjort i affekt. Men vokalhelvetet kvarstår.

• Oregistrerad
  • 2005-12-05 11:05

Jag ska börja med att säga att jag egentligen inte kan nåt om detta, men jag hade tidigare ett liknande problem. Jag löste det av en slump genom att leta på fonts. I en av bibliotekmapparna hittade jag några windowstypsnitt som jag på chans lyfte ut och allt blev bra igen. varför de hamnat där eller varför det hjälpte vet jag inte. blev i alla fall glad som fan.

• Medlem
  • Örebro
  • 2005-12-05 23:02
Ursprungligen av furst mysjkin:

Jag ska börja med att säga att jag egentligen inte kan nåt om detta, men jag hade tidigare ett liknande problem. Jag löste det av en slump genom att leta på fonts. I en av bibliotekmapparna hittade jag några windowstypsnitt som jag på chans lyfte ut och allt blev bra igen. varför de hamnat där eller varför det hjälpte vet jag inte. blev i alla fall glad som fan.

Du e tammefan ett geni, mysjkin. Varför kallas boken om dej "Idioten"? Det hjälpte! O det låg ett windowstypsnitt o skvalpde i ormgropen av fontmappar

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-05 15:09

Testa tömma fontcachen med denna:
http://homepage.mac.com/mdouma46/fontfinagler/

• Oregistrerad
  • 2005-12-05 23:22

Är glad att det funkade. Skönt eller hur?

1
Bevaka tråden