Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osx för intel på pc?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 18:37

Är det möjligt att installera osx för intellprocesorer på en pc?

Det går, men det är olagligt. Dock måste man ha Intel versionen.

självklart! jag kör det själv just nu, och för det mesta annars också.
med en processor som har stöd för sse3 och NX kan du köra 10.4.3 8F1099 utan större krångel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 08:10

Okej! men om jag har en 6 år gammal pentium dator... då går det nog inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 08:11

Och varför är det olagligt? om vi köper ett operativsystem så ska jag väl få använda det var jag vill?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 08:47

fast det finns inte än att köpa - det är en utvecklarversion som fötter eller vingar eller nåt

/Tangen

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-06 10:03
Ursprungligen av Khayman:

Och varför är det olagligt? om vi köper ett operativsystem så ska jag väl få använda det var jag vill?

Nej, det är olagligt att kringgå kopieringsskydd. Men å andra sidan använder du säkert redan någon piratversion av någon mjukvara, så då lär ju det vara av underordnad betydelse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 08:55

Aha.. jag trodde det fanns ute nu! ja då fattar jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 10:06

Jag har det inte förns det kommer ut i butikerna såklart...
Och nej.. jag är dessutom rätt stolt över att när vi gick från pc till mac för ett halvår sedan så har vi inte laddat ner ett enda crackat program...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-06 10:38
Ursprungligen av Khayman:

Jag har det inte förns det kommer ut i butikerna såklart...
Och nej.. jag är dessutom rätt stolt över att när vi gick från pc till mac för ett halvår sedan så har vi inte laddat ner ett enda crackat program...

Den versionen du köper i butiken kommer du inte kunna installera på något annat än en Mac, så då är svaret absolut nej isf.

Hur väl det kommer att gå att köra den piratade versionen på en vanlig standard-PC återstår att se. Det mesta tyder på att det kommer att gå, frågan är hur väl det kommer att gå.

1
Bevaka tråden