- Gäst
- Oregistrerad ●
När jag har läst, eller för den delen skrivit, i en tråd så försvinner den direkt från "Nya inlägg". Så var det inte förr i v5 - ska det vara så nu? Det är inte så bra om man snabbt vill gå tillbaka till en tråd och läsa om eller skriva om något. "Dagens inlägg" funkar, men är inte ett helt lyckat alternativ till "Nya inlägg" om man är borta flera dagar från forumet. Ska man verkligen behöva använda båda alternativen om vart annat? Jag kommer att bli förvirrad efter ett tag... :rolleyes:
Jag har svårt att posta meddelande. Safari tänker och tänker. Efter 10 sek ruttnar jag och trycker på "Svara" igen och då säger den att jag inte ska dubbelposta.
Tillägg: det här messet gick hyfsat snabbt.
Kan bero på att alla banners laddas om, dvs. till och från.
Jag har svårt att posta meddelande. Safari tänker och tänker. Efter 10 sek ruttnar jag och trycker på "Svara" igen och då säger den att jag inte ska dubbelposta.
Samma här, den laddar inte om sidan efter att man klickat på "Skapa inlägg". Spelar ingen roll hur länge man väntar.
Samma här, den laddar inte om sidan efter att man klickat på "Skapa inlägg". Spelar ingen roll hur länge man väntar.
Detta är ett problem med AJAX (uppdatering av sidor utan att ladda om den) och åäö enligt vBulletin. Ditt inlägg sparas omedelbart - om du gör reload finns inlägget redan där. Dom jobbar på det och det kommer en uppdatering snart hoppas jag.
Först o främst: Det ser trevligt ut med den nya sidan!
Men: Jag använder Mac OS 9.2.2 på en iMac 400 DV med följande webbläsare:
Internet Explorer 5.1.6
Mozilla 1.2.1
Opera 6.03
Mozilla är favoriten för den laddar sidan snabbast
Resultatet blir inte bra med någon av dem, jag bifogar tre filer för att visa.
Det är som synes liknande problem på alla. Det är den nya loggan längst upp på sidan med tillhörande länkar som blir fel. I Mozilla och Explorer syns inte länkarna, även om de fungerar på så sätt att man kan föra musen över dem och försöka lista ut vilken som är vilken med hjälp av adressen längst ner i fönstret. I Opera syns länkarna men försvinner in i sökfönstret. I Explorer hamnar dessutom reklambannrarna ovanför och ej på sidan.
Länkarna som inte syns är alltså: Inställningar, FAQ, Medlemmar, Sök osv.
Först o främst: Det ser trevligt ut med den nya sidan!
Men: Jag använder Mac OS 9.2.2 på en iMac 400 DV med följande webbläsare:
Internet Explorer 5.1.6
Mozilla 1.2.1
Opera 6.03
Mozilla är favoriten för den laddar sidan snabbast
Resultatet blir inte bra med någon av dem, jag bifogar tre filer för att visa.
Det är som synes liknande problem på alla. Det är den nya loggan längst upp på sidan med tillhörande länkar som blir fel. I Mozilla och Explorer syns inte länkarna, även om de fungerar på så sätt att man kan föra musen över dem och försöka lista ut vilken som är vilken med hjälp av adressen längst ner i fönstret. I Opera syns länkarna men försvinner in i sökfönstret. I Explorer hamnar dessutom reklambannrarna ovanför och ej på sidan.
Länkarna som inte syns är alltså: Inställningar, FAQ, Medlemmar, Sök osv.
Tackar för dumparna. Ingen av oss som byggt siten har tillgång till OS 9, så dina dumpar är uppskattade. Ska försöka rensa upp och fixa till. Kan dock inte lova att sidan kommer att lira med IE 5 för Mac, den webbläsaren är ju som bekant nerlagd (utvecklas inte länge) och har inte stöd för flertalet tekniker/standarder som vi valt att använda. Men de övriga två bör vi nog kunna anpassa sidan för.
/M
Tillägg: det här messet gick hyfsat snabbt.
Jag har sett det också. Det verkar som om inlägget postas, men att nästa steg, att hoppa till det, inte fungerar eller tar väldigt lång tid. Medan Safari tänker och tänker, testa att öppna samma tråd i ett annat fönster eller flik. Då kan du se att det redan postats i tråden.
Min mailbevakning har slutat fungera trotsa att det är aktiverad.
Det har jag också märkt. Får inte ett enda mejl.
Jag har sett det också. Det verkar som om inlägget postas, men att nästa steg, att hoppa till det, inte fungerar eller tar väldigt lång tid. Medan Safari tänker och tänker, testa att öppna samma tråd i ett annat fönster eller flik. Då kan du se att det redan postats i tråden.
Har märkt det där. Lite störande, väldigt lätt att råka dubbelposta, bara trycka på skapa inlägg igen
Jag tog bort en post härifrån (min egen såklart) o skulle lägga in en ny o då fick jag ett meddelande om att det var en duplicate post (hann inte läsa allt) o sedan blev det inget
Jag tycker att textstorleken är fel i IE på Windows. Det ser ut som Arial och jag tycker Arial är sämst i just den storleken det är nu. Både om jag ökar eller minskar textstorleken blir det mer läsbart än det är nu.
Om ni har olika csser för olika browsers och os så kanske ni kan titta lite på det. Det kanske bara är jag som tycker så här?
Som några redan påpekat:
Mail om nya inlägg fungerar inte alls. Först var det inställt på mina gamla bevakade trådar att jag inte ville bli meddelad (vilket var fel). Nu har jag ändrat alla till direkt mail, men det händer ändå inget i min inbox.
Redirecten efter man skrivit ett inlägg fungerar inte. Om man klickar på "Svara" och sedan reload har meddelandet redan kommit så det är alltså bara själva redirecten som inte fungerar.
Ingen bugg, men det är för ljust som det är nu. Det är svårt att läsa. En något mörkare bakgrundsfärg (t.ex. #cccccc) skulle öka kontrasten lagom mycket. Jag menar alltså bakgrunden på hela sidan och inte bakom textinläggen.
Jag tänkte just svara och säga att kontrasten minskar ju om man ändrar färgen, tills jag såg din sista mening. En annan bakgrundsfärg alltså?
Har folk kollat in MacNN förresten? Dom redesignade idag och det är faktiskt inte helt olikt vår nya design. Deras ser rätt bra ut, väldigt genomarbetad (och där har dom en mörkare bakgrund utanför "rutorna" så att säga).
Ingen bugg, men det är för ljust som det är nu. Det är svårt att läsa. En något mörkare bakgrundsfärg (t.ex. #cccccc) skulle öka kontrasten lagom mycket. Jag menar alltså bakgrunden på hela sidan och inte bakom textinläggen.
Och så kom det, najs
Jag har inte haft möjlighet att jobba med buggfixar på ett par kvällar - har alldeles för mycket på jobbet (09-20 normalt sett) så jag hinner inte förrän till helgen. Var enormt trött när vi släppte version 6 efter att kört 09-24 både lördag, söndag och måndag.
Mycket bra feedback, kommer ändra på en hel del grejer! Sen när 99mac är klart blir det samma recept på iPod.se såklart.
Kan man få be om att få tillbaka möjligheten att redigera sin signatur? Eller ta bort den helt? Min är tre år gammal...
Jag vet att Belak & Arvid har jobbat med kompabiliteten - det är inte helt enkelt eftersom exempelvis Internet Explorer inte följer webbstandard (man måste göra om sidan speciellt för just Explorer).
iPod.se uppdaterades igår och såvitt jag kan se i IE6 verkar den fungera hyggligt:
http://www.ipod.se/forum/
Jag vet att Belak & Arvid har jobbat med kompabiliteten - det är inte helt enkelt eftersom exempelvis Internet Explorer inte följer webbstandard (man måste göra om sidan speciellt för just Explorer).
iPod.se uppdaterades igår och såvitt jag kan se i IE6 verkar den fungera hyggligt:
http://www.ipod.se/forum/
Nog för att man kan säga en hel del om internet explorer och dess helt egna "standard" men det känns ju lite underligt att kasta sten på pensionärer när 99mac inte heller följer given standard?
Anyways, schyst med nytt utseende och jag är övertygad om att ni lyckas utrota buggarna som finns idag, keep it up!
Nog för att man kan säga en hel del om internet explorer och dess helt egna "standard" men det känns ju lite underligt att kasta sten på pensionärer när 99mac inte heller följer given standard?
Sten på pensionärer?
Allt jag försökte säga var att sidorna rendreras fint i Safari och Firefox på PC/Mac men inte i IE6.
Externa länkar på första sidan öppnas inte i nytt fönster/flik
Det är medvetet. Att tvinga användarna att få nya fönster öppnade är ett otyg, egentligen, men många är vana vid det. Vill man öppna i nytt fönster/ny flik är det bara att hålla nere kommando-tangenten när man klickar på länken. Det ger bättre valfrihet.
Det är medvetet. Att tvinga användarna att få nya fönster öppnade är ett otyg, egentligen, men många är vana vid det. Vill man öppna i nytt fönster/ny flik är det bara att hålla nere kommando-tangenten när man klickar på länken. Det ger bättre valfrihet.
Då blir det lite inkonsekvent eftersom alla länkar, både externa och interna, i forumet öppnar i nytt fönster.
Mig spelar det väl egentligen ingen roll. Det var bara det annorlunda beteendet jag noterade.