Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur läsa MSN-mail i Mail.app?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 23:56

mail som är med i os X undrar jag en sak om. vad är server ingånde post och server utgående post?
har en msn-epost

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=89767

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88548

Din mail är i princip en hotmail. Så det verkar som du får leta upp en bättre webmail om du vill ha tillgång till den i mail.

• Oregistrerad
  • 2005-12-03 09:00

ok tack

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 22:33

vilka fungerar till mail och funksr de till ichat eller msn?

Det är två olika typer av program. Mail använder du för e-post. MSN och iChat är chat-program.

• Medlem
  • 2005-12-11 22:45

Det går att läsa sin Hotmail i Mail.app. Jag har tagit hem en plugin, men ingen här verkar kunna tipsa om vilka mailservrar man ska pluttra in. (Finns det kanske allmänna mailservrar som fungerar med Hotmail?)

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=90337

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-12-12 10:45
Ursprungligen av Baron:

Det går att läsa sin Hotmail i Mail.app. Jag har tagit hem en plugin, men ingen här verkar kunna tipsa om vilka mailservrar man ska pluttra in. (Finns det kanske allmänna mailservrar som fungerar med Hotmail?)

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=90337

Det står i "Read Me"-filen till pluggen du laddat ner att mejlservern är hotmail.com

Men du måste även ha ett "plus"-konto hos Hotmail för att få acces via e-postprogram numera tyvärr...

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 22:45

ja vet men finns det något epost program som funkar med alla de saker ´na eller bara en eller 2? förutom hotmail och msn

• Medlem
  • 2005-12-11 22:53

Eh, frågan är lite otydligt formulerad. Vill du ha ett enda program som fixar både MSN-mail, MSN och AIM/.mac-chatar? Mailen får du nog läsa i endera Entourage eller Mail och för de andra finns tex Adium.

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 22:57

fattade inte riktigt ditt svar och jag vet att jag skrev lite otydlikt... så Finns det något program som man kan använda msn-messenger, i-chat och programmet mail till?

• Medlem
  • 2005-12-11 23:02

Jag tror (men vet inte) att det inte finns program som hanterar både mail och chatt. Du måste alltså (om det är som jag tror) ha minst två program. Entourage ingår i MS Office och kan hantera Hotmail. Även Mail.app ska visst kunna det, men det verkar vara si och så med inställningarna.
Om du ska chatta bara med ett MSN-konto kanske MS Messenger duger. Ska du chatta bara med ett AIM- eller .Mac-konto är iChat bra. Yahoo, Google och ICQ har egna program såvitt jag vet. Använder du flera olika typer av konton samtidigt finns det program som hanterar dessa samtidigt. Adium är ett sådant.
Hoppas att detta var tydligt nog.

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 23:08

jag tror det men jag är lite osäker på lite fortfarande... vad är Entourage? e de så man kållar sin hotmail med? kan man använda flera epostermed adium? jag har sett att ett .mac konto kostar penger men gör aim det?

• Medlem
  • 2005-12-11 23:12

Chat är inte samma som e-post. Entourage är ett e-postprogram i Microsoft Office-paketet (kostar pengar). I Adium kan man använda MSN (gratis), AIM (gratis), .mac (gratis) och en massa annat. men man kan inte e-posta i Adium vad jag vet.
Skilj på e-post och chatt.

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 23:18

ok såg att jag har Entourage men var skriver man in sin hotmail så den vet vad jag har för hotmail? nu om chat. Min komis har ett .mac konto som han kan chatt med mig på msn-messenger fungerar det med aim och kostar aim-konto pengar?

• Medlem
  • 2005-12-12 11:26

Aouw, Read me-filerna innehåller alltså något av värde... Tack!

Gäller begränsningen även dem som har gamla Hotmail-konton? (Det gäller inte mig och jag kan inte kolla om det fungerar på ett par dagar.)

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-12-12 11:29
Ursprungligen av Baron:

Aouw, Read me-filerna innehåller alltså något av värde... Tack!

Gäller begränsningen även dem som har gamla Hotmail-konton? (Det gäller inte mig och jag kan inte kolla om det fungerar på ett par dagar.)

Vad är det man brukar säga, RTFM!

Vad jag förstått efter lite efterforskande ska det gälla alla efter hand de ändrar på servarna hos M$.

• Medlem
  • 2005-12-12 11:32

1
Bevaka tråden