Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja server i Spotlightsökning?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-12 11:24

Jag är alltid uppkopplad mot minst 5 servrar när jag jobbar. Kan man få Spotlight att bara söka av en specifik server i stället för "Servrar" om man söker utanför datorn? I OS9 kunde man välja var Sherlock skulle söka.

Är du inne i en mapp och söker med de sökfältet så kan du ju välja att bara söka i den mappen, så är du "högt upp" i mappstrukturen på servern bör de ju fungera som du vill.

• Medlem
  • 2005-12-13 12:15
Ursprungligen av Johan S:

Är du inne i en mapp och söker med de sökfältet så kan du ju välja att bara söka i den mappen, så är du "högt upp" i mappstrukturen på servern bör de ju fungera som du vill.

Det verkar inte fungerar när man söker i en mapp på en server. Jag får i alla fall resultat från alla möjliga håll.

• Medlem
  • 2005-12-12 14:47

Ok, jag får testa i morgon. I dag blev det vist en sväng i OS9. Tack.

Jag har märkt att Spotligt missar massor när man söker på servrar. Får ofta leta manuellt ...

Skumt.. Hos mig så får jag bara resultat från Foldern ifråga..
Använder du sökfältet i finderfönstret då, och inte de men får fram genom Kringla-Space ?

• Medlem
  • 2005-12-13 17:26

Jag får inte fram något alls med kringla-space. Det låter som ett Quicksilverkommando eller nåt liknande.

1
Bevaka tråden