Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie lägga på ljud med iMic

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lagt in en massa smalfilm på video. Nu håller jag på att göra om videon till DVD. Det är naturligtvis inget ljud på videon. Detta har jag tänkt att lägga till. Eftersom jag har en 733:a finns ingen ingång för ljud. Jag har därför inhandlat en iMic. Nu i eftermiddag har jag provat den. Jodå det funkar såtillvida att om jag ansluter lurar till iMicen så kan jag höra på resultatet. Men. När jag försöker att få ut ljudet genom 733:ans vanliga hörlursutgång är det tyst. (Den är kopplad till stereoanläggningen och fungerar som vanligt). Det var ju inte så jag hade tänkt mig. Vad gör jag för fel? IMicen går ju över USB men inte ljudutgången till stereon. När det så småningom blir en DVD av det hela är det ju lämpligt om både bild och ljud funkar tillsammans.
Lennart:confused:

Senast redigerat 2005-12-14 22:01
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 22:19

Hade en G4 MDD förut och jag kommer ihåg att jag kunde "tappa" ljudet om jag t ex kopplade ur stereon och in igen samtidigt som iTunes spelade något. Jag var tvungen att starta om programmet. Har för mig att det också hände om jag plötsligt bestämde mig för att koppla hörlurarna till datorn under nån låt. Så jag lärde mig att inte hålla på att skifta mellan ljudutgångarna när datorn är på. På nåt sätt så känner ljudkortet av det om man håller på och signalerna slutar skickas, men ljudet är där.

Fråga: har inte iMicen en ljudutgång? Koppla hörlurarna dit och testa.

iMovie lägga på ljud med iMic

Tack elsevero. Jag är imponerad av att du såg sambandet mellan dina erfarenheter och mina. Javisst är det så. Jag startade om datorn och sen fanns ljudet i stereon. För närvarande går det bra att skifta mellan ljudutgångarna. Jag har provat några gånger. Men om det slutar att fungera så vet jag vad jag skall göra.

Lennart

1
Bevaka tråden