Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför hoppar min hårddisk-ikon runt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 00:19

Jag blir helt galen. Iconen för min hårddisk "hoppar runt" på skrivbordet, och vägrar konsekvent att ligga still. Det här gäller bara just den ikonen, och fenomenet tycks inträffa vid ut/inloggning. Jag har haft samma problem på två olika burkar, mac mini samt ibook 12", båda med OS X 104. Någon som har något smart tips?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-16 10:05

Kan det vara att maskinen byter upplösning på skärmen? Jag har sett samma sak om jag ökar/sänker upplösning, skrivbordet anpassar sig och just hårddisken vill alltid ligga längst upp till höger så den flyttar sig då.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-16 11:26

Samma problem här. Helt stört.

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 14:01

Kontrollera i visningsalternativ (Finder-inställningar?) vilket sorteringsval som är aktivt. Det kan vara så att den valt att sortera ikonerna i bokstavsordning.

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 17:12

Hej,

skönt att se att man inte är ensam om problemet. Det har inget med sorteringsalternativen att göra, då mitt skrivbord är fyllt av ikoner & mappar - och den enda som vägrar ligga still på plats är hårddisken. Det här är sinnessjukt irriterande.

Jag byter heller aldrig upplösning på ibooken.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-16 23:13

Gå till Finder-inställningar och välj ej att visa hårddisk på skrivbordet.
Kanske enkel lösning ?

Jag har samma problem, verkar va en bugg, slutade bry mig om den

• Oregistrerad
  • 2005-12-17 15:52

Hah,

det verkar inte bättre än att lösningen får bli att sluta irritera sig på fenomenet. I'll give it a try.

1
Bevaka tråden