Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korsordsprogram?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någon som känner till något/några program för att tillverka tidningskorsord?

Tack på förhand!
//David

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-16 19:11

Den som söker på VersionTracker skolen finna....

Versiontracker + Google = SANT

Ursprungligen av Le:

Den som söker på VersionTracker skolen finna....

Ja, det stämmer det du säger... fast å andra sidan finns inte alltid "det bästa" på Versiontracker och Google. Självklart utgår nog alla erfarna mac-användare av Versiontracker o Google, men forumet är också till för att vara ett komplement och möjlighet att utbyta tankar och erfarenheter. Därför passar jag även på att fråga om någon här inne kanske rentav har använt sig av eller jobbat med ett sådant program som han/han/den kan rekomendera på rak hand. :rolleyes:

"Livet är för kort för att lära sig av sina egna misstag"

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-16 19:38
Ursprungligen av alfacat:

Någon som känner till något/några program för att tillverka tidningskorsord?
//David

Eftersom du formulerar frågan såpass generellt blir svaret därefter. Vi vet inte vilken typ av tidning du åsyftar. KP eller SvD?

Jag syftar inte på någon av dem. Det är till Malmö högskolas egen tidning jag vill använda den till.

Om man nu skall söka på versionstracker så måste man kunna engelska
vad hetter korsord på engelsk?

Hans:)

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-17 18:23

Ja nu börjar frågorna bli riktigt kluriga.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-17 20:32

Jag letade faktiskt igår på min windows-burks hårdisk efter ett svenskt shareware-program jag hade för mig fanns där. Och fann det, Korsordsskaparen 2.0 heter det, för Windows alltså.
Nu använde jag inte programmet, så jag kan inte uttala mig om dess förtjänster. Men i hjälpfunktionen hittade jag en mängd länkar till roliga sidor som hjälp när man vill tillverka knep och knåp med svenska språket. Kan tex rekommendera Arrak Anagram om man är böjd åt att kasta runt bokstäver.

Här finns en fiffig funktion för både korsordslösare och -skapare: http://m.nu/korsord/

Tittade på crossword_forge verkar vara ett bra program
Hans

1
Bevaka tråden