Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera extensions i firefox 1.5

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-16 09:28

Det är för mig omöjligt att installera olika extensions för firefox 1.5. Enligt hjälpen skall det räcka med att ha javascript aktiverat, vilket jag har. Jag har även lagt till URLen under "allowed sites".
Det som händer är att varje gång jag försöker installera en extension så säger firefox: "software installation is currently disabled. Click edit options... to enabale it and try again" Det som händer när jag trycker på "edit options" är att content fliken under preferences kommer upp, och jag hittar ingenstans där jag kan aktivera software installation. Kan någon hjälpa mig?

/henrik

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-16 19:11

Har du reparerat dina skrivrättigheter?

Annars, när jag skulle installera FlashBlock fick jag veta att jag skulle ställa in en lista av siter som Firefox låter installera filer. Kika på prefernces>content och 'warm me when websites try to install extensions or themes'. Är denna option på, måste du indikera domännamnet till siten där extensionen är.

Annars råkade jag hittade denna fråga/svar på FlashBlocks FAQ:

Citat:

"Software installation is currently disabled ..." This message appears while trying to install Flashblock from the web. I can't find anything in the Tools-Options pages to "enable". Am I 'geezing' or what am I missing?

For reasons too tedious to reiterate the Firefox developers decided to remove that setting from Tools->Options in FF 1.5. This naturally confused a lot of people used to FF 1.0.x.

The long way around:

* In the URL (address) bar type the following without the quotes: "about:config"
* In the filter box type "xpinstall".
* In the filtered list you should see an entry called: "xpinstall.enabled". Double-clicking on this option will toggle it between true and false. Make sure that it is set to "true".
* Also toggle "xpinstall.whitelist.required" to false since you also can't access the whitelist from the Options pages in FF 1.5.
* Install Flashblock from the web.
* To be on the safe side toggle all these settings back to the original values after installing Flashblock.

(annars kan jag varmt rekommendera FlashBlock)

lycka till!

/m

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-17 18:07

Tackar!

1
Bevaka tråden