citera:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Hansa funkar bra och finns till Mac OS (både X och tidigare)
och även till win och Linux tror jag.
Klarar att importera från Hogia.
- Slice -
Funkar bra? Hahahahaha!
Tänk efter noga innan ni väljer det företaget, det är mitt tips. Enorma support-kostnader, till ingen nytta. Allt kostar extra.
Version 4 är förvisso lovande, men jisses så många fel som inte fanns i 3.9! Alla fel bekostas av dig som kund, så väl i tid som i pengar.
Att uppgradera tar flera timmar, och uppgraderingar kommer var och varannan månad. Man måste installera om programmet på servern och importera databasen på nytt. Patch är tydligen ett fult ord hos Hansa. Dessutom så släpps ingen versionshistorik, så som kund har man ingen aning om vad som skiljer version 4 030203 från version 4 030228 (ja, de har inga buildnummer e.dyl, utan använder releasedatum). Men jag vet att det är på gång att man ska kunna uppgradera klienterna automatiskt, så att man åtminstone slipper det jobbet, men när det blir klart vet ingen.
Men, borsett från alla fel, och att de helt och hållet saknar kännedom om begreppet kundvård (vi har t.ex. blivit kallade för lögnare när vi beskrev ett märkligt problem) så är det ett kompetent program. Har man alla moduler så kan man göra i princip allt som man bör kunna i ett ekonomiprogram, förutom löner då förstås. Ett stort plus är att programmet finns till nästan alla plattformar.
Om de bara kunde bli lika duktiga på att lösa problem som de är på att ta betalt så kommer de att gå långt.