Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Pro på IntelMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har använt Logic Express ett tag och tänkte nu uppgradera mig till Logic Pro.
Är dock lite oroad av bytet till Intel, kommer de program jag köper nu inte funka
på de nya macarna? Har ju såklart ingen lust att lägg ut så mycket pengar isåfall..
Är det bättre att vänta?

Eftersom Apple numera äger och tillverkar Logic så kommer det inte uppstå några problem. Självklart kommer Logic att fungera på alla nuvarande och kommande Macar ett bra tag framöver.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-12-20 16:10

Har man t.ex. en ganska ny FCE (eller FCP) så tror jag att man kommer att kunna updatera till en Intel-version för en hundring...eller helt gratis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-05 10:33

Eller så gör Apple ett generationskifte av program helt enkelt. Tidigare har Final Cut Pro gått bort från stöd för G3:an ex. Övergången till Intel kontra ex. AGP > PCI-E är lite större, men givetvis kommer man kunna ta sig över utan större problem. Dock kan det säkert handla om en regelrätt uppgradering av mjukvaran (200 -> 5000 kr).

• Medlem
  • 2006-01-05 11:44

Frågan är när Logic Pro 8 kommer... De har ju redan haft ett nersatt pris-erbjudande på 7:an? Lite trist att köpa sjuan nu och så kanske åttan kommer i slutet av januari (på Winter-namm mässan?)

1
Bevaka tråden