Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill slippa animeringar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På många webbsidor blinkar och hoppar det alldeles förtvivlat av en massa animerade gif-ar. Kan någon hjälpa mig att hitta funktionen för att stänga av detta i Firefox/Safari. I min gamla Explorer är det bara att bocka ur en ruta, så slipper jag bli illamående, men i F/S hittar jag inte lösningen.

AdBlock för Mozilla Firefox löser dina problem.
Pris: Gratis

Till Safari har du SAFT.
Pris: 12$

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Till Safari har du SAFT.

Wow, man känner sig som en Tibetansk munk när man besöker Dagens Nyheter och Expressen efter att ha installerat Saft. Man slappnar av kring ögonen, axlarna sjunker ner, datorns fläktar tystnar plötsligt... det är bara ett fotbad som saknas

ACH!! Joakim hann före....okej, bara så du vet, med AdBlock så får du själv blocka reklamen, använder det själv nu.

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-12-21 00:41

Kan även tipsa om Flashblock

En plugin till Firefox som ersätter all Flash med en playikon. Så man kan själv klicka igång animeringen om man vill.

Lycka till!

/Kalam

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-01 16:38

Detta är frustrerande. Jag försöker installera Flashblock i Firefox men det enda resultat jag får är att "Programvaruinstallationer är för närvarande avaktiverat. ".
Jag har varit in i inställningarna och klicka i och ur det mesta utan verkan. Vad gör jag för fel?

Jag har också försökt med att ladda ner installationsfilen, men har ingen aning om vad jag förväntas göra med den sen.

flashblock ingår även i camitools till camino. där finns följande tips om flashblock inte vill aktiveras: http://www.nadamac.de/camitools/camiflash_fix.html

det går kanske att hacka om den filen till firefox?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-01 17:46

Jag löste det genom att slänga allt ~/Application Support/Firefox. Startade om Firefox och importerade min bokmärken etc. igen.

Herregud vad det blev lugnt på Aftonbladet:)

1
Bevaka tråden