Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport eller Belkinkort?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 18:40

Har köpt en PB Titanium och använder en D-Link USBplugg för det trådlösa kontakterna. Tänker byta ut det mot ett kort.
Kan någon tala om för mig varför jag ska stoppa in ett gammalt Airportkort istället för ett snabbare och billigare Belkinkort. Gamla Airportkorten verkar vara väldigt eftertraktade trots att dom,vad jag kan förstå, är ganska föråldrade? Kan någon reda ut detta...

Kan det vara så enkelt att det saknas drivrutiner för andra kort?

AirPort-kortet kan du sätta internt. Belkin-kortet sticker ut på sidan.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-12-12 11:56

Jo jag har ett belkinkort och det fungerar ju alldeles utmärkt, men störande som sagt att det sticker ut såpass mycket, är ju enkelt att ta ut det och lägga det bredvid om man har en tight väska. En till negativ sak är ju att man tar upp pccard platsen, men behöver man den inte till nåt annat spelar det ju ingen roll. Sen har jag även fått för mig att mottagningen är bättre än med airport, men det är jag inte säker på.

Jag har ett Belkinkort som så lägligt lämnade in på juldagen. Tvärdog alltså. Powerlampan lyser men kontakten med min belkin-router är bruten. Lite svårt är det dock att vara säker på att det är just kortet som har lagt av. Men jag antar det. Någon som vet ett sätt att få reda på vilket? Jag använde det i min Pismo och det har funkat oklanderligt tills nu. Fast det sticker ju ut.....

1
Bevaka tråden