Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera "bundled software"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-30 22:21

Försökte installera program med den medföljande dvd-skivan som man får vid köp av en appledator. När jag klickar på installera bundled software så får jag upp en ruta där det står "paketet är skadat". Vad menas med det? Kan det vara att dvd-skivan är skadad? Och om den är kan man få en ny av applestore då?

Jag hoppas att skivan inte är skadad för jag har bara använt skivan två gånger tidigare för att formatera om datorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 22:44

Det kan vara så enkelt som att du har fingeravtryck eller annan smuts på skivan, hände mej. Jag tvättade av skivan försiktigt med mild diskmedellösning. sen har den funkat. Annars får du prata med Apple och få en ny skiva.
Joel

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-31 01:51

Precis samma sak händer mig!

När jag fick min PB för nån månad sedan så installerade jag om Tiger och valde bort program som jag inte behövde. Idag så kände jag för att testa Garageband, stoppade in den medföljande skivan och klickar på "Install Bundled Software Only". Efter lite tuggande så får jag meddelandet "Paketet är skadat och kan inte läsas".
Konstigt tycker jag då skivan bara använts en gång tidigare...

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-12-31 13:52

Prövade att rengöra men det fungerar fortfarande inte

• Oregistrerad
  • 2005-12-31 14:31

Samma sak hände mig. Fungerade dock om jag valde att installera om hela systemet (???)

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-31 14:48
Ursprungligen av studiox:

Samma sak hände mig. Fungerade dock om jag valde att installera om hela systemet (???)

Jepp, så är det här också, funkar om man vill installera om allt. Jag har provat att öppna paketet med Pacifist och då kan man installera det mesta av innehållet utom iLife programmen...

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-02 05:05
Ursprungligen av Tallen:

Jepp, så är det här också, funkar om man vill installera om allt. Jag har provat att öppna paketet med Pacifist och då kan man installera det mesta av innehållet utom iLife programmen...

fungerade med pacifist här med, tack för tipset. Jobbigt dock att man ska behöva göra så här.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-01-02 10:14
Ursprungligen av Flip:

fungerade med pacifist här med, tack för tipset. Jobbigt dock att man ska behöva göra så här.

Jo, men iLife programmen funkar tyvärr inte om man använder Pacifist. Man vill ju inte installera om hela OS:et bara för att kunna testa Garageband. Överväger att ringa Apple...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-01-03 10:45

Har nu ringt Apple, dom skickar en ny skiva...

Ursprungligen av Tallen:

Har nu ringt Apple, dom skickar en ny skiva...

Det ska tydligen inte vara lösningen på problemet:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=91396

1
Bevaka tråden