Ja du Martin, den kameran såg proffs ut ja
Ska som sagt kolla upp om jag hittar nåt gammalt Adobe Premiere jag kan skicka till dig, har knappt använt det själv så jag vet inte vad det finns för möjligheter med videoformat, men jag tror att MJPEG är bäst för dig om nu programmet kan spara filmerna som det.
Jag hjälper dig gärna igenom detta så gott jag kan.
Du sa att du ska lägga 4000 eller mindre på en dator, då är frågan vilken dator du ska ha.
Tänk på vad jag skrev innan, Digital film till digitalt format -no problemas på 400MHz G4
Analog film till digitalt format(om du vill ha bra kvalité och inte ska ta 20MB/s)- problemas på 1GHz G4, fast beroende på inställningar förstås.
Fast det är ju också klart att man kan ju ta på sämre än normala inställningar om man tar in det i datorn eftersom det är VHS redan från början.
Olle, nu ska vi hjälpa den här snubben lite, har du kvar ditt TV-kort?
Isf tror jag att den skulle vara perfekt för honom eftersom han inte behöver spela in i lika bra kvalitét som jag.
Så Martin, om du hittar en billig G4 på 1GHz eller mer och sedan köpre TV-kortet som Olle kanske har kvar, så har du ju sedan en dator med OSX, iMovie och analoga ingångar samt större hårddisk och mer minne jämfört mot din nuvarande G3a.