Tänk dig följande senario:
Du sitter på jobbet och en kund ringer dig, dock från ett nytt okänt nummer. Tack vare att du har din telefon parkopplad med SallingClicker så kan du välja att köra ett script vid telefonsamtal. SallingClicker slår upp det okänd nummret med hjälp av Hitta.se eller Eniro.se, du får upp personen i fråga innan du hinner svara. Sedan är det bara att ladda ner personens vCard från sidan, så öppnas adressboken och uppgifterna förs in. Nästa gång du syncar telefonen med iSync så uppdateras telefonboken också. Det här är bara en av många saker jag gör med SallingClicker, och jag kan bara säga att programmet är värt de 300kr som det kostar.
Sen till frågan varför jag valde en Nokia N70.
jag har kört SonyEricsson i 2-3 år nu, och kände att jag behövde en bra smartphone, tyvärr så har jag inte de 9k kr som krävs för att köpa en köpa en p990 eller p900i, Så jag sökte efter en bra och "billig" smartphone med följande krav:
Pris: ~5000kr
Bluetooth 2.0 EDR+
Bra batteritid
SallingClicker/iSync kompatibel
Sköna tangenter
Lättförstårliga menyer och snabbt GUI
Stilren
Stor skärm
3G ett plus, inte ett krav.
Tillslut så köpte jag mig en Symbian S60 baserad telefon, då den har allt jag sökte hos en mobil.Eftersom min kära fader hade en 6630 så tittade jag på efterföljande mobiler från Nokia. 6680 var mycket lik 6630, och N70 är mycket lik 6680. Bara lite förbättringar efter varje ny model (Det är i princip samma telefon).
Nåväl, såhär i efterhand är jag mycket nöjd med valet av telefon. GUI kunder ha varit lite snabbare, men det är inget man känner av i så stor utsträckning. Helt klart ett bra köp enligt mig ifall du söker en "billig" smartphone som har mycket små roliga saker som hjälper dig i din vardag.
Kanske lite ostrukturerat skrivet, men jag hoppas några frågetecken har rätats ut.
Joakim