Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skollicenser till Adobe CS2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-01-05 16:18

Hej:

Fick just prislistan för skollicenser under Adobe CS2. Tydligen kostar en fullgod svensk CS2 Premium-licens 4675 kronor inkl. moms, altså drygt 13.000 under butikspris för en vanlig licens. Nu är det Photoshoplicensen jag är mest intresserat av. Vet någon om det går att uppgradera enstaka program om man har hela suiten, eller om man måste fortsätta...?

Lite svårt att hitta på adobe.se!

Tydligen går det bra att köpa skollicensen och uppgradera till kommande versioner efter man har tagit sin examen, till vanligt uppgraderingspris...

Mikkel

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-05 18:42

Det verkar dyrt. Mitt universitetsinstitutionspris är 1687 för CS 2 Premium eller 1211 för Photoshop.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-01-05 18:55

wow !!

Ursprungligen av smodin:

Det verkar dyrt. Mitt universitetsinstitutionspris är 1687 för CS 2 Premium eller 1211 för Photoshop.

wow skönt pris !!och vilket universitet var det nu !?

• Oregistrerad
  • 2006-01-05 22:02
Ursprungligen av smodin:

Skulle tro att han menar det pris akademiker och studenter får betala, institutioner, vars pris du nämner är alltid lägre. Här i USA är det ca 380 USD för akademiker och studenter för hela CS premium paketet.

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-01-05 23:48
Ursprungligen av Jörgen U:

Skulle tro att han menar det pris akademiker och studenter får betala, institutioner, vars pris du nämner är alltid lägre. Här i USA är det ca 380 USD för akademiker och studenter för hela CS premium paketet.

Verkar orimligt att man i USA betalar dubbla av priset i SE. Kan ditt priss verkligen stämma Smodin?

Hur som helst, kan någon svara på frågan?

Mikkel

• Medlem
  • 2006-01-06 01:30

380 dollar= ca 2930kr Detta är alltså USA-priset på CS2 för akademiker, lärare & studenter.
4675kr är sverige-priset på CS2 för akademiker, lärare & studenter.
1687kr är sverige-priset på CS2 för akademiska institutioner (som alltid är lägre som Jörgen nämnde ovan).

Vad jag vet kan man som privatperson inte köpa mjukvara till institutionspris.

1
Bevaka tråden