Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reservdelar till Personal Laserwriter 300?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 22:13

Hej
Fick en förfrågan om att reparera en ovanstående. Gammalt skräp, men man kan alltid försöka!

Frågan är hur/om man kan få tag på reservdelar... Kanske det finns en pc-skrivare med samma innehåll? Var finns alla gamla kasserade macar och dess skrivare? Vi snackar 1993...
Har googlat och faktiskt hittat Apples servicemanual, men lite delar hade suttit väldigt fint.

/Eglon

Kanske jag minns fel men tror att det är Cannon bakom dessa skrivare.
Har litet adresser till felsökningsshema. Har själv 2 st, en nt.
Återkommer

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-09 16:22

De flesta mekaniska delar går förmodligen att tag på hos närmsta HP- eller Canon-reparatör. Canon kallar verket för PX, motsvarande HP-skrivare heter 4L och 4P. Reservdelslistor till HP finns på http://partsurfer.hp.com/

Om däremot elektroniken är kass så kan du skrota skrivaren direkt eftersom det sitter ett speciellt Applekort i den som bara gick att få från Apple tills de släppte supporten för de skrivarna runt år 2000, eller nått.

Personligen hade jag nog lagt pengar och tid på att köpa typ en samsung ist.

Lycka till

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 16:44

Jag har konstaterat att det är elektroniken som är kass, allt enligt den servicemanual jag hittat. Så hoppet är ute... vilket jag trodde redan från början.
Tack för nu!

1
Bevaka tråden