Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Info om nätverk och bandbredd?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 12:02

Jag laddade ner SysStats Widget med info om datorn igår kväll. Jag undrar vad dessa poster egentligen betyder:

Network In: 139 MB
Network Out: 12 MB
Bandwith In: 5kB
Bandtwith Out: 0Kb

Bifogar bild på widget nedan.

Sedan har jag en annan fråga som egentligen är offtopic, tar den ändå. Mina startobjekt innehåller efter Tigerinstallationen bla "iTunes helper", "Archive Assistant helper" och "StuffitAVRDaemon". Behöver dessa vara på från start? Spelar det nån roll för prestandan?

Thanks guys!
/Christian

Network in: är så mycket data du sammanlagt laddat ner när du varit ute på nätet. Hemsidor, e-post, chat...
Network out: är ju samma sak fast data du laddat upp.
Bandwith in: är hur mycket data som transporteras till din dator, just nu 5kByte / sekund.
Bandwith out: samma som ovan, fast data som du sänder ut.

iTunes helper är den menyn du får fram om du klickar och håller in knappen (eller högerklickar) på iTunes ikon i dockan.
Archive Assistant helper och StuffitAVRDaemon vet jag inte vad de är, men verkar ganska harmlösa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 12:36

Tack tack! trodde näteverket visade hastigheten på bredbandet, blev lite konfunderad....

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-01-10 15:47

Archive Assistant har med stuffit tror jag.
Stuffit AVRDaemon gör så att man kan packa filer genom att helt enkelt lägga till .sit, .sitx, .zip etc till filnamnet.

1
Bevaka tråden