Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mamiya ZD exempelbilder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mamiya har lagt upp några exempelbilder från ZD:n.

http://www.mamiya-op.co.jp/home/camera/digital/zd/sample/sample1.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 18:43

Hoppas att Mamiya får till denna kamera!!
Jag väntar nog iof in generation 2 innan den hamnar på min köplista, det kan ju inte dröja allt för länge eftersom det är typ två år sedan dom lanserade den...

Det skulle jag nog också gjort.. känns inte helt stabilt att slänga ut så mycket pengar för en kamera som haft gigantiska programvaruproblem.
I övrigt är jag imponerad, priset är ju verkligen konkurrenskraftigt mot hasselblads lösningar.

Jag tror det är stenkört för denna kamera. kom 2 år försent. Många proffs har köpt på sig bakstycken och gluggar och kör uppgradering/ inbytesvalsen nu med något märke. Om dom måste köpa nya gluggar blir det lika dyrt att köpa mamiyan. Som hyrkamera verkar den gjuten men den marknaden är ju ganska liten. Hoppas att jag har fel dock för jag gillar mamiya. Jag investerade i ett stort rz system för 3-4 år sen,nytt. Sålde det med stor möda förra hösten till förmån för canon digitalt.

Filerna ser ju bra ut men det gör alttid reklambilder. Chansen att dom verkligen är tagna med zd....50%. haha

1
Bevaka tråden