Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailserver synkronisering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker sätta upp en Mac OS X server till på en liten filial. Går det att synkronisera mailservrarna. Jag vet att man kan skapa en säkerhetslösning via DNS, men det var inte det jag tänkte. Båda mailservrarna skall fungera självständigt. Personal i varje filial (två små) skall logga sig in på egen mailserver, men båda servrarna ligger på samma domän.

Jag har nu bara Mac OS X Server 10.3 och ser ingen synkroniseringsfunktion här. Hur är det med Mac OS X Server 10.4?

Är det ingen som kan svara på en av de två frågorna om synkronisering av två Mac OS X Server mailservrar?

Vad exakt är det du vill synca? Ska det vara samma mailkonton på båda servrarna? Eller är de nåt annat som ska syncas? Ska en server vara failover eller ska båda vara igång samtidigt?

Är de failover du är ute efter så finns det ju nån sån tjänst att man kör OD-master och OD-mirror som tar vid ifall det händer nåt med den primära burken.

Ursprungligen av Johan S:

Vad exakt är det du vill synca? Ska det vara samma mailkonton på båda servrarna? Eller är de nåt annat som ska syncas? Ska en server vara failover eller ska båda vara igång samtidigt?

Är de failover du är ute efter så finns det ju nån sån tjänst att man kör OD-master och OD-mirror som tar vid ifall det händer nåt med den primära burken.

Tanken är att den andra även kan ta över om den ena inte fungerar. Båda mailservrarna skall ha samma konto osv. Räcker det med att den ena kör OD-mastere och den andra OD-mirror? Jag tänkte att de i filialen skulle slippa gå över VPN linjen och bara hämta mail i den lokala mailservern. Om den lokala mailservern felar skall mailprogrammet givetvis hämta mail i den primära servern, dvs över VPN.

Googla på "Cyrus Murder"...
Skall gå att göra med Mac OS X Server v10.4, men kräver nog lite arbete.

1
Bevaka tråden