Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multiple Speakers i iTunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 09:00

Såg att man nu kan välja "Multiple Speakers" i iTunes 6.0.2, d v s nu kan jag spela upp ljudet från datorn och min Airport Express samtidigt - coolt.

Ursprungligen av joakimk:

Såg att man nu kan välja "Multiple Speakers" i iTunes 6.0.2, d v s nu kan jag spela upp ljudet från datorn och min Airport Express samtidigt - coolt.

Var ser du det?

Ballt! nu börjar jag ana att det är airportexpress jag egentligen vill ha.

Senast redigerat 2006-01-11 16:25
  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 15:06

Behöver man göra någon inställning för att det skall funka? Jag fick inte upp menyvalet "Multiple Speakers" när jag hade uppgraderat iTunes igår...

• Oregistrerad
  • 2006-01-11 16:20

Konstigt, jag gjorde inget speciellt och jag får upp ett extra val i listan där man väljer högtalare.

Haha, det här har man väntat på. Synd att vi bara har en APExp på jobbet, så jag kan inte testa med flera förrän jag kommer hem.

Går det att lyssna på olika spellistor i olika rum samtidigt från samma iTunes? Det skulle vara juste...

Ursprungligen av jolander:

Går det att lyssna på olika spellistor i olika rum samtidigt från samma iTunes? Det skulle vara juste...

Inte från samma iTunes. Men om du har Fast User Switching så tror jag att du kan ha iTunes igång hos två användare samtidigt, och då kan de spela olika låtar till olika rum.

Multiple Speakers kräver förresten firmware 6.3 för AirPort Express, så uppgradera till det om ni inte kan välja flera högtalare: http://www.apple.com/support/downloads/airportexpressfirmwareupdate63formacosx.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 22:21
Ursprungligen av capojava:

Men om du har Fast User Switching så tror jag att du kan ha iTunes igång hos två användare samtidigt, och då kan de spela olika låtar till olika rum.

Det går inte i Tiger (dock i Panther).

• Oregistrerad
  • 2006-01-11 22:55

Hur får man till detta?

Jag får ett meddelande som ser ut så här:

"Ett fel uppstod vid anslutning till fjärrhögtalaren.
Ett okänt fel uppstod (-3256)"

• Oregistrerad
  • 2006-01-12 11:13
Ursprungligen av capojava:

Multiple Speakers kräver förresten firmware 6.3 för AirPort Express, så uppgradera till det om ni inte kan välja flera högtalare: http://www.apple.com/support/downloads/airportexpressfirmwareupdate63formacosx.html

Man tackar! Nu funkar det som en dröm.

• Oregistrerad
  • 2006-01-12 17:59

Har gjort uppgradering men det funkar ändå inte.
Får samma meddelande som tidigare.

Hittade felet.
Man måste ta bort markeringen under Brandvägg UDP-trafik.
Funkar klockrent nu.

Senast redigerat 2006-01-12 19:38
  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 21:09

En kort fråga angående detta, hur många tecken är det man måste ha i lösenordet till sin AirPort?
Om jag vet antalet kommer jag nämligen att komma ihår lösenordet.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-01-12 22:51
Ursprungligen av Perry:

En kort fråga angående detta, hur många tecken är det man måste ha i lösenordet till sin AirPort?
Om jag vet antalet kommer jag nämligen att komma ihår lösenordet.

*   *
*   *
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-12 22:16

Funkar ju utmärkt att spela upp samtidigt i de inbyggda högtalarna och en Airport Express men det är ruttet att det alternativet alltid väljs efter vila

1
Bevaka tråden