Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streamad QT-film hackar och pausar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-09 19:50

När jag kollar på film på QT blir resultatet hackigt och filmerna pausar sig själva under uppspelningen, för att sedan börja om från början. Antar att strulet beror på att mitt bredband är för slött för att visa filmerna strömmande. Kan man inte slå av den strömmande funktionen i inställningarna, så att filmen först laddar ner sig, och att man spelar upp den efteråt? Tacksam för svar!

Det beror på att filmen börjar spelas när QuickTime räknat ut att det är dags att börja spela men något gör att filmen inte laddas så snabbt som det var tänkt. Du kan se det vid tidsmarkören att den inte är helt ifylld och att markören når slutet av den laddade filmen och börjar om från början. För att stänga av denna "förutsägning" öppna QuickTime inställningar... > Webbläsare och kryssa ur rutan Spela upp filmer automatiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-09 21:27
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det beror på att filmen börjar spelas när QuickTime räknat ut att det är dags att börja spela men något gör att filmen inte laddas så snabbt som det var tänkt. Du kan se det vid tidsmarkören att den inte är helt ifylld och att markören når slutet av den laddade filmen och börjar om från början. För att stänga av denna "förutsägning" öppna QuickTime inställningar... > Webbläsare och kryssa ur rutan Spela upp filmer automatiskt.

Provade detta, men problemet kvarstår - uppspelningstiden hinner ikapp den nedladdade tiden, och filmen tar stopp. Provade även att kllicka ur "instant on" på "Strömning", men märkte ingen skillnad. Finns det något annat man kan prova?

Du får vänta tills hela filmen är hämtad innan du klickar på play verkar det som.

Ursprungligen av jorgan:

När jag kollar på film på QT blir resultatet hackigt och filmerna pausar sig själva under uppspelningen, för att sedan börja om från början. Antar att strulet beror på att mitt bredband är för slött för att visa filmerna strömmande. Kan man inte slå av den strömmande funktionen i inställningarna, så att filmen först laddar ner sig, och att man spelar upp den efteråt? Tacksam för svar!

Hej.
Har precis samma problem med QT. Sitter ändå med ett relativt snabbt bredband (tror jag och QT Player har ju funkat bra förut)
Har provat att göra det som tipsades, men problemet finns kvar. Blir bara ett antal dåliga stillbilder som hackar sig fram utan ljud, för att till slut stanna helt.
Gick också in på Hjälpmenyn och där tipsades om att gå in via Fönster och markera källan (?) och sedan gå vidare med att välja nedladdning före uppspelning (nåt sånt, sitter vid datorn på jobbet så jag kan inte kolla hur det stod). När jag gick in på Fönster hittade då inte jag nåt av det som jag skulle göra. Har OS 10.3.

Nu när jag skriver detta kommer jag att tänka på en sak. Kan problemet bero på bredbandet?
Vi har ett eget bredband för bara bostadsområdet. Kommer inte ihåg om jag har tittat på QT sedan jag anslöt mig till bredbandet eller om det var när jag gick via modem.
Kan områdets server vara inställd på ett sätt så att QT inte funkar så bra eller kan det vara så att jag har missat nån inställning som jag ska göra i datorn?
Vill så gärna titta på Keynoten sedan i tisdags, så nu är det upp till Er. Gnugga geniknölarna nu.;)
Tack på förhand

1
Bevaka tråden