Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag behöver hjälp med att hitta en manual till en Canon A520

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-01-15 15:31

Min tjej har köpt en kamera från Pixmania och hon fick inte med en svensk eller engelskmanual till den. Pixmania säger att vid varje köp så ingår det 1 nerladdning av manual till kameran.
Nu är det så att hennes Panther / Safari utan uppdateringar funkar inte med Pixmanias sida (avhuvudtaget är den inte mac kompatibel). Så jag testade med min Tiger / Firefox. Jag kom längre in på Pixmania men när jag skulle ladda ner filen hände inget. Då tänkte jag att det bara var någon bugg med Firefox och gick tillbacka med Explorer men då fanns inte filen kvar. Chansen var förbrukad.
Jag satte mig då med google och letade men hittade ingen manual som gick att ladda ner. Så nu finns det ingen manual till hennes kamera.

Så jag undrar om det är någon här på forumet som har en manual till en Canon Powershot A520 engelsk eller svensk att maila till mig eller tipsa om var jag kan hitta den. Jag är långt från bra på google, så gärna om någon har en direktlänk.

Hälsningar

Niklas )

surfsmurfen@bredband.net

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-15 16:47

Jag hade förklarat för Pixmania hur det ligger till. Det kan ju inte vara så svårt för dem att ordna en manual. Lite service måste de ju ha efter att de gjort affären.

Annars, utnyttja konsumentköplagen och häv köpet.

Forskade lite på nätet och hittade engelsk manual i PDF-format HÄR

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-01-16 00:04
Ursprungligen av Jani Uutela:

Forskade lite på nätet och hittade engelsk manual i PDF-format HÄR

Länken funkade inte

Niklas

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 00:11

Om man köper importerade saker på webben så ska man inte räkna med att det finns svenska manualer med.
Den svenska Konsumentköplagen går inte att åberopa då. Enda chansen är att se till så man har lärt sig elimentär tyska, vilket alla borde ha gjort, eller be någon annan som är lite mer välinformerad att hjälpa till.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-16 08:40
Ursprungligen av Konrad:

Om man köper importerade saker på webben så ska man inte räkna med att det finns svenska manualer med.
Den svenska Konsumentköplagen går inte att åberopa då. Enda chansen är att se till så man har lärt sig elimentär tyska, vilket alla borde ha gjort, eller be någon annan som är lite mer välinformerad att hjälpa till.

Jag trodde att pixmania var en svensk sajt, men så verkar inte vara fallet. Du har självklart helt rätt i att saken då hamnar i ett annat läge.

Hoppsan, länken funkarde visst inte längre. Dock var jag snabb o laddade ner en kopia av PDF-filen. Ligger nu på min sida på mac.se och du kan ladda ner den HÄR

Canon Canada har alltid bra med manualer och drivrutiner på sina sidor :

http://canon.ca/english/index-customersupport.asp

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-01-16 10:10

Tack för all hjälp nu har jag fick jag ner en manual till tjejen.

Stort tack!

Niklas )

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-02-06 00:19

Eller så kollar man på www.inwarehouse.se/handbok

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-07 09:46

PanasonicDMCFZ30 manual svensk

Har köpt en PanasonicDMCFZ30. Hade ingen aning om att det inte ingick svensk manual. Tydligen skillnad på var man handlar, men gjort är gjort. Nu undrar jag om man kan köpa en svensk manual någonstans? Antar att det är omöjligt genom Sv. Panasonic.:confused:

1
Bevaka tråden