Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto 6 + rotera bilder.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är jag helt korkad?
Jag installerade mitt nyinköpta Ilife 06 och när jag öppnar iPhoto och försöker rotera fel-vända bilder så roterar inte iphoto som förut. Om bilden är tagen i hög-kants läge så kan jag enbart rotera så att den hamnar upp och ner!

Vad har hänt? Har Apple smugit in en bugg, eller är det något annat som spelar mig ett spratt?

Kan ni andra rotera "hel-varv" med senaste iPhoto?

det måste vara en bugg, mitt iphoto vänder bilder som tidigare, om än snabbare

Du kan ju försöka att hålla nere opt + alt när du startar iPhoto och klicka i några alternativ. Det brukar kunna hjälpa lite av varje.

Fungerar som det ska här!

• Medlem
  • Ekerö
  • 2006-01-16 16:54

Hur har ni fått tag i iLife 06 redan? Min order kommer skickas den 1 feb enl. Apple Store.

• Medlem
  • Nacka
  • 2006-01-16 16:53

Hade samma problem med iPhoto 05. I mitt fall visade sig att det var intermittenta fel på musen. Ibland blev det dubbel klick fast man bara tryckte en gång...

Köpt på inlife i Stockholm....

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 18:14
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Svensk eller eng. ver??

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-17 21:58
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag kollade idag med Inlife dom sa att det var tre veckor innan iLife-06 kommer. Hur fick du ditt ex?

Yes!!

Förpackningen är engelsk, men eftersom alla lokaliseringar finns med i Ilife-paketet så blir det ju på det språk man har valt i OS X. Så mina i-program är på Svenska med andra ord.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 19:45

Ok! Då e det bara att ligga på Apple Center i Sundsvall. Tack...
Yes!!

Vad är skillanden mellan O5 och 06?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-16 22:54
Ursprungligen av sventa46:

Se http://www.apple.com/se/ilife/

Ursprungligen av sventa46:

Se även: Resten av nyheterna från MWSF

Finns det något stöd för IPTC-taggar (alltså märkning av bilder som stannar kvar i bildfilen - inte bra i programmets databas)?

• Medlem
  • Kalmar
  • 2006-01-17 11:48

zkirtap skrev

Citat:

Finns det något stöd för IPTC-taggar (alltså märkning av bilder som stannar kvar i bildfilen - inte bra i programmets databas)?

Undrar detsamma?:confused:

Vad gäller länken ovan så har jag inte lyckats hitta ett ord om hur 06-programmet märker bilderna. Tidigare vet jag att det endast varit data-bas - därav frågan till er som redan kör det.

Nej, iPhoto använder sig inte av IPTC

Gjorde dock en Google-sökning på iPhoto och IPTC och hittade detta: iPhoto IPTC Keyword Import/Export Utilities 1.0.

1
Bevaka tråden