Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook blinkar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-16 20:08

Ibland när min powerbook har ståt för sig själv en stund börjar den blinka, på, av, på av, ungefär som en fyr. Det går till sig när jag rör i styrplattan. Vad berör detta på?
Jag har en 15 tummare 1,25 Ghz 768 MB

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 20:42

Vad menar du? Förtydliga dig!

Menar du den lilla dioden på knappen för att öppna locket?

Det är datorns sätt att visa att den gått ner i vila.
Den "andas" ju lugnt och harmoniskt, prcis som vi när vi sover

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-01-17 09:23

Att folk ens undrar vad det är för något.. Den andas ju, precis som vi människor. Det är en del av dig. Inget att oroa sig för, haha..

• Oregistrerad
  • 2006-01-17 12:50

Ursäkta att jag var otydlig. Hela skärmen blinkar, den blir svart en kort stund och så kommer skärmbilden tillbaka en kort stund osv.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 12:57

Den kanske känner sig lite ensam och övergiven, och vill ha din uppmärksamhet!?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 13:08

Skämt åsido. Har du kollat i systeminställningar/strömsparare att inställningarna är ok. Du kanske har schemalagt vila/vakna eller nå´t? Bara en vild gissning!

• Oregistrerad
  • 2006-01-17 17:36
Ursprungligen av Picasso:

Skämt åsido. Har du kollat i systeminställningar/strömsparare att inställningarna är ok. Du kanske har schemalagt vila/vakna eller nå´t? Bara en vild gissning!

Inget konstigt med inställningarna.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 19:17

Skumt. Har du spöken i huset måntro? Den kan ju knappast stå och blinka om den inte är inställd så!

• Medlem
  • 2006-01-17 19:39

Utan att vara expert men; har den alltid varit sådan, eller är det ett nytt påhitt? Det verkar ju onekligen vara relaterat till sleep-funktionen. Så, går den ner i vila på riktigt? Skillnad om du fäller ner locket (ljudet alltså)?

Nya program? Har du reparerat skivrättigheter etc? Vad händer om du kör på batteri? Vad händer med extern skärm inkopplad? Har du några scheman som körs?

Osv.

• Oregistrerad
  • 2006-01-17 20:30

[QUOTE="lime"]Utan att vara expert men; har den alltid varit sådan, eller är det ett nytt påhitt? Det verkar ju onekligen vara relaterat till sleep-funktionen. Så, går den ner i vila på riktigt? Skillnad om du fäller ner locket (ljudet alltså)?

Nya program? Har du reparerat skivrättigheter etc? Vad händer om du kör på batteri? Vad händer med extern skärm inkopplad? Har du några scheman som körs?

jo, det är ett relativt nytt påhitt. Jag har haft den i över ett år. skivrättigheter eller batteri är det inte. Men jag börjar själv misstänka skärmsläckarprogrammet. Just nu kör jag ett harmlöst ett med snöflingor i svartvitt (det har ju varit jul) Kanske är det det som fått fnatt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-17 21:39

jag tror att den är ledsen

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-17 20:15

Jag är definitivt ingen expert jag heller men en sak vet jag, och det är att ingen maskin kan göra någonting själv utan att ha blivit programmerad/inställd på att utföra det.
Därför tror jag på spöken i det här fallet......det har ju hänt förr!

aktiva hörn kanske?

• Oregistrerad
  • 2006-01-18 11:33
Ursprungligen av dannemedpbg4:

aktiva hörn kanske?

Nej, jag tror inte det.

1
Bevaka tråden