Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS 10.4.4 på 2 olika språk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall sätta mig och hjälpa en nybliven macägare att komma igång med sin dator och det är
som så att han är svensk men barnen pratar engelska, så jag undrar om man kan skapa två
konton, det ena där man ser allt på svenska och det andra där man ser allt på engelsk, är det
möjligt?

Det går utmärkt att skapa två konton med olika språk. Det går till som normalt när man skapar ett nytt konto i Systeminställningar > konton, sen är det bara att logga in i det kontot som ska ha ett annat språk och ställa in det i Systeminställningar > Internationellt.

ja, det är det.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-19 02:03

kommer det inte att bli några som helst komplikationer om jag vill köra på engelska och flickvännen på svenska? tänkte mer på att mapparna inte kommer att heta samma saker.

Nej, det kommer inte bli några komplikationer. Mac OS X är ett äkta fleranvändarsystem.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-01-19 09:14

Detta är något av det bästa av OSX tycker jag. Dels också program som har stöd för flera språk ändrar också språk när man byter språk på maskinen. och man behöver bara logga ut och in igen för att få nytt språk. perfekt om man har vänner från andra delar av världen på besök eller som man i mitt fal har flerspråkig familj.

Tack ska ni ha för era svar, då vet jag!

Det man kan tänka på är att i Terminalen används de engelska namnen på de förinstallerade mapparna, även när du när valt svenska som språk. Bibliotek heter alltså Library, Filmer Movies, Dokument Documents och så vidare.

1
Bevaka tråden