Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra Datum och Tid?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckas inte ändra Datum och Tid av någon märklig anledning. Kör "Datum och Tid" - "Öppna
Internationellt" - "Format" och sedan "Anpassa", men de ändringar jag gör under "Tid" förändrar
inget i menyn (klockan längst upp till höger). Skulle jag ändra något i "Anpassa" och sedan
avsluta "Datum och Tid" för att sedan öppna det igen så är det som det var innan jag gjorde någon
förändring.

Tanken har ju gått till det lilla låset som bör låsas upp för att kunna göra förändringar, visst är
det upplåst inget tvivel där, men vad kan det då vara som gör att jag inte kan göra några förändringar?

Kryssa för så att den ansluter till tids-sever för Europa så borde den väl fatta, ja förutsatt att den är online mot nätet

Den är inställd på Europa, men det går ändå inte att ändra Datum och Tid. Menyraden vägrar
släppa det förinställda som typ kan se ut såhär:

tors 23.51

Så vill jag inte ha det, vet att jag läste om det här på MacWorld.se en gång för länge sedan, men
kommer inte ihåg hur man gjorde och hittar inte artikeln igen.

Hade det problemet också. Det du skall göra är att ändra i dropboxen "Show: ", från short till medium. Och sedan göra de ändringar du vill. Det fungerar för mig iallafall, ytterst ologiskt.

Detta görs i International -> Formats -> Customize.

Tack kottkrig, nu löste det sig!

1
Bevaka tråden