Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn vill inte starta...ibland.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-01-19 20:55

Jag har ett problem med min dator som jag inte vet om det ar ett problem eller inte.
Kopte min ibook for ungefar ett halvar sen.

Underden tiden har den kranglat tva ganger.
En gang var nar jag flog over till england och skulle starta den, sa ville den inte starta.

Det som hande nar jag tryckte pa startknappen var att man horde hur nanting forsokte snurra igang men bara for att typ do. Sen nar man tryckte pa power igen sa hande inget men sen borja flakten snurra for fullt och sen sluta flakten coh datorn hade fortfarande inte startat. Men efter nagra knapp tryck sa starta datorn tillslut.

Idag hande samma grej. Dock efter flera knapp tryck blev jag sur och holl inne powerknappen och efter en stund borja sleep lampan blinka sa jag slappte power kanppen och det hade fortfarande inte hant nat med datorn. men nar jag sen trycke pa power knappen sa starta datorn.

Nagon som varit med om nanting liknande eller vet vad det kan vara.

Sorry, jag har inte haft några problem alls, men så har jag bara haft min iBook mindre än en vecka Egentligen ska jag väl inte kläcka ur mig någonting, så ny som jag är, men eftersom jag kommer från windowsvärlden rekommenderar jag en ominstallation!

Man behöver faktiskt inte stänga av sin bärbara dator, den sover så sött när man stänger locket.
En omstart då och då är bra förstås. Men inte stänga av, nej då.
Min iBook har nog aldrig varit avstängd mer än de två ggr den for till Holland på garantireparation. Byta logikkort, och byta skärm en annan gång.

Den fyller 5 år nu i sommar.

• Medlem
  • 2006-01-19 23:56

Jag tycker att du bör ta den till en auktoriserad verkstad och be dem titta på den. Eftersom den är såpass ny så ska det gå på garantin om det är något fel. Men be dem att köra en backup så du inte förlorar data. Om det inte hårddisken som gått förstås. Men det verkar vara något kort som det är glapp i.

Lyft aldrig bärbara datorer med locket uppfällt! T.ex. iBook G3 pajar logikkortet genom att trycket blir för stort på det då.

Har haft liknande problem med min PB 17, den vill inte starta ibland, speciellt när den har varit utsatt för kyla. ge den lite tid så brukar det funka. Känns lite som en gammal bil ibland, man får lirka lite

En ominstallation kommer sannorlikt inte att hjälpa eftersom felet sannorlikt inte beror på operativsystemet.

1
Bevaka tråden