Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ctrl-tangentens motsvarighet från PC vid pop-ups?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

På en PC går det ju att gå förbi en pop-up genom att hålla Ctrl-tangenten nedtryckt när man klickar på en länk. Är det någon som vet om det finns någon motsvarighet på en Mac?

//Danne...

Ja, använder du kringla (command) så öppnas fönstret i en ny flik
kringla+shift öppnar en ny flik och aktiverar fliken direkt
håller du nere alternativ laddar du ner det som är bakom länken
kringla+alternativ öppnar länken i ett nytt fönster bakom nuvarande fönster
kringla+alternativ+shift öppnar länken i ett nytt fönster över det nuvarande föntret

Edit: insåg att jag tolkade din fråga felaktigt. Vill man öppna en länk i samma fönster kan man dra länken till adressfältet. Det är det enda sättet jag känner till.

Tack för de tipsen. De där har jag dock testat.
Dock verkar det som att Mac släpper igenom vissa pop-ups som blockeras i Internet Explorer på en PC. Har testat både i Firefox och Safari på Macen. I IE på Mac verkar det inte gå att spärra pop-ups.

Det som blir problem när man ska använda flikhantering är om öppnandet av ett nytt fönster sker genom javascript. Det blockeras på PC, men inte på min Mac. Då fungerar inte öppna länken i nytt fönser utan då behöver man gå förbi pop-up-blockeraren. Detta fungerar bra på PC med Ctrl. Det verkar då inte finnas någon motsvarighet på Mac.

1
Bevaka tråden