... och prenumererar man på över 50 st så känns det rent spontant som att den personen är en informationsjunkie och i behov av avgiftning...
Jag har 257 strömmar i NNW, vad är jag då? Ärligt talat så ser jag inte det som ett problem på det sättet, snarare ett redskap. Jag skulle aldrig vilja skriva nyheter för 99mac om jag inte fick använda NNW och RSS-strömmar. Effektiviteten med vilken jag kan snabbt få en överblick över nyhetsutbudet är oslagbar, skulle jag besöka samma sajter dagligen skulle jag få jobba med detta på heltid fast med samma resultat som nu.
Jag ser nyhetsprenumeration med RSS/Atom som ett helt överlägset sätt att använda nätet faktiskt. Både när det gäller sajter som uppdateras ofta, men kanske ännu mer för sajter som uppdateras sällan. Det vore ju väldigt ineffektivt om jag gick in varje dag och kollade på SourceForge om någon ny version av Gallery är släppt. Istället prenumerar jag på strömmen från det projektet och på så sätt snabbt ser när det uppdateras, vilket kan gå månader mellan.