Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp Classic går inte att starta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2006-01-23 10:16

När jag försöker starta Classic läget men jag väntar ett tag och kollar i aktivitetskontrollen och där står det att det inte svarar. Jag har försökt att installera om det men det hjälper inte.
Jag vet inte vad jag skall göra förr att få det att fungera.

Tack på förhand.

Har du installerat DivX? Ta bort DivX-komponenten...tror det är den som ligger i QT-mappen som ska bort. Hade problem med Classic, det stod bara och tuggade, inget hände. Hittade dock en tråd på detta forum som förklarade att det hade med DivX-komponenten att göra, varför vet jag inte men när jag tog bort den eller flyttade den från mappen så funkade Classic felfritt igen. Nu är jag inte säker vilken mapp den ligger i men leta upp tråden om du inte hittar den...

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2006-01-23 17:47
Ursprungligen av lepra_macintosh:

Har du installerat DivX? Ta bort DivX-komponenten...tror det är den som ligger i QT-mappen som ska bort. Hade problem med Classic, det stod bara och tuggade, inget hände. Hittade dock en tråd på detta forum som förklarade att det hade med DivX-komponenten att göra, varför vet jag inte men när jag tog bort den eller flyttade den från mappen så funkade Classic felfritt igen. Nu är jag inte säker vilken mapp den ligger i men leta upp tråden om du inte hittar den...

Det classic läget började fungera när jag tog bort alla DivX filer

Ursprungligen av dan8708:

Jag har försökt att installera om det men det hjälper inte.

Går det att boota upp datorn på OS 9? Om det är något problem med tilläggen ska det gå att starta om utan - med skift-tangenten nedtryckt.

Senast redigerat 2006-01-23 14:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-23 11:42

Dan,

Vilken version av MacOSX kör du & på vilken hårdvara!?

-Torkel

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2006-01-23 17:42
Ursprungligen av Torkel:

Dan,

Vilken version av MacOSX kör du & på vilken hårdvara!?

-Torkel

Jag kör en Mac Mini 1.42GHz med 1GB Ram och jag kör Mac OS Tiger 10.4.4

1
Bevaka tråden