Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Körskoleprogram och Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-21 16:39

Finns det någon som har ett bra tips vad gäller körskoleprogram på Mac?

Eller blir det till att köra emulering via VPC?

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-21 17:36
Ursprungligen av Erik.dv:

Finns det någon som har ett bra tips vad gäller körskoleprogram på Mac?

Eller blir det till att köra emulering via VPC?

Eller så gör du som alla andra latmaskar.

Läser igenom en teoribok två gånger och går sen och skriver provskrället:P;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 19:59

Äsch, akta så jag inte raderar ditt inlägg för att du helt frångår diskussionen

Men seriöst, finns inget?

Det är faktiskt inte till mig själv. Det min styvsyrra fick var till PC och funkar fint genom VPC, men det känns ganska IG att behöva köra det så. Programmet var ett av de enklaste (och fulaste) jag sett. Det skulle likaväl kunna varit webbaserat.

• Oregistrerad
  • 2006-01-23 19:21
Ursprungligen av Erik.dv:

Äsch, akta så jag inte raderar ditt inlägg för att du helt frångår diskussionen

Men seriöst, finns inget?

Det är faktiskt inte till mig själv. Det min styvsyrra fick var till PC och funkar fint genom VPC, men det känns ganska IG att behöva köra det så. Programmet var ett av de enklaste (och fulaste) jag sett. Det skulle likaväl kunna varit webbaserat.

Webbaserade finns. Min "bekant" tog körkort ifjol och använde lektionerna/testproven på web från min PB 12" 867. Inga som helst problem med safari. Kommer dock inte ihåg webadressen men jag tror att det ingick i körskoleutbildningen.

Den frågan har kommit upp tidigare, men utan att någon alls kunnat hitta något macprogram

• Medlem
  • 2006-01-23 20:42

Använde själv VPC och körde körkortsprogrammet den vägen, inga problem. Hon behöver ju ändå bara köra igenom det tills hon klarar alla frågorna, sen kan man ju avinstallera VPC om man vill.

• Oregistrerad
  • 2006-01-23 23:16

Tog körkort i juli och använde både bonniers körskola och str (svenska trafikskolornas riksförbunds) frågeprogram. Värt att säga är att jag tycker att man ska läsa boken och använda programmen som komplement. Iallafall hade jag bara pc då - vilket båda programmen var gjorda för. Testade dock att köra str-frågeprogrammet över nätet, vilket verkade innehålla ungefär samma text och bildfrågor som mjukvaran för pcn. Så kolla med str. (Fick mina webbtest genom körskolan dock)

1
Bevaka tråden