Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutiner till Router

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-23 21:49

Tjena,
Köpte idag en Belkin "High-speed wireless G router" modell F5D7231-4
Denna routern skulle passa bra till Mac men det följde inte med installations cd för Mac. När jag satt och läste i manualen skulle det visst vara det.
Så är det någon som vet var jag kan hitta dessa drivrutiner? De finns nämligen inte på Belkins sida.
Eller, behöver jag ens installer något?

/Lennie

• Medlem
  • 2006-01-23 21:58

Du behöver inte några drivrutiner för din router. Första gången du skall ställa in den rekommenderar jag en nätverkskabel mellan din mac och routern. Står väl i manualen,
men oftast är defaultadressen 198.168.0.1 eller eventuellt 192.168.1.1 Denna adress anger du i din webläsare. Sånt kan så klart variera men det står i din bruksanvisning
hur du ställer in routern.

När routern är färdigkonfad är det bara att ta bort nätverkskabeln och sätta igång airport om inte det redan är i gång. Kan rekommendera dig att köra WPA eller WPA2 som kryptering, så ingen annan kommer in i routern. Så har jag eftersom min router måste vara på dygnet runt. (Kör nämligen även IP-telefoni genom min router.)

Lycka till och hör gärna av dig om fler frågor uppstår.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-23 22:49

Man tackar. Det fungerade finfint.

• Medlem
  • 2006-01-23 23:33

Va nice

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-23 23:48

Ja, ibland är man bara för feg helt enkelt. Brukar bli så när jag öppnar en manual. Skiter jag i manualen brukar allt gå så mycket bättre. Lustigt, jag känner att jag långsamt blir fegare för varje år som går

1
Bevaka tråden