Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Tiger en licens, två datorer.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-25 14:58

Tjenare!

Har Mac OS X Tiger installerad på en dator men undrar om det går teoretiskt sätt att installera det på min andra Macintosh också utan att få problem?
Eller säger den ifrån?

Har Mac OS X Tiger en licens...

Det kommer väl säkert att tas bort, men det går alldeles utmärkt. Själv kör jag med en lånad skiva (fattig student, men jag har tänkt köpa nästa version om det är till nån tröst).

Sen så kostar en Tigerlicens inte mycket, speciellt inte om man har studentrabatt. Men vad jag har lyckats hitta så finns det inte någon form utav seriekod eller liknande i OS X.

Woho!

Apple säljer annars en familje-licens god för fem datorer för 1995 kr till studenter.

  • Medlem
  • 2006-01-25 15:19
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Apple säljer annars en familje-licens god för fem datorer för 1995 kr till studenter.

998:- betalade jag, 1995:- är standardpris, och Apple har halva priset på mjukvara för studenter.

Ursprungligen av Nogon:

998:- betalade jag, 1995:- är standardpris, och Apple har halva priset på mjukvara för studenter.

Måste vara en bug. På mecenat apple store kostar den 1995.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 08:10
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Måste vara en bug. På mecenat apple store kostar den 1995.

Jag vet inte om det bara är fel på sajten just nu, men för tillfället står det 1995 på Studentkortets sida också. Jag köpte också min för halva det priset.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 15:15

Och om jag inte slarvat när jag läst igenom villkoren för licensen så är det dessutom OK att använda EN licens på två datorer (t ex en laptop och en stationär), så länge man själv är den enda person som använder dem...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-01-25 16:12

Köpte familjelicens innan jul på InLife för 1870 :- och det var inget studentpris, utan det vanliga priset.

Du kan till och med flytta ett installerat system till en annan dator och starta upp där utan problem. Det är antagligen mot villkoren med det är ett sätt att ta sig förbi det skydd som sitter på de systemskivor som levereras med nya datorer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-25 17:11
Ursprungligen av Björn Leander:

Du kan till och med flytta ett installerat system till en annan dator och starta upp där utan problem. Det är antagligen mot villkoren med det är ett sätt att ta sig förbi det skydd som sitter på de systemskivor som levereras med nya datorer.

Det är ingen medföljande installationsskiva utan jag köpt det i butik...

Då ska det funka att installera rätt av. Skivorna är vad jag vet inte individuella på något vis, i så fall så hade vi nog fått betala väldigt mycket mer för dem!

1
Bevaka tråden